Kıdem tazminatında Avusturya modeli yolda!

20.05.2016 13:48

Son güncelleme : 20.05.2016 17:43

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı`nın kıdem tazminatıyla ilgili çalışmaları tamamlandı. Kıdem tazminatında Avusturya`daki uygulamaya benzerlik gösteren bir sistem düşünülüyor.



Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi, işveren ve işsizlere yönelik yaptırdığı kıdem tazminatı anketinde, çalışanların yüzde 86'sının kıdem tazminatını alamadığı sonucuna ulaştı.

Bunun üzerine tüm çalışanların kıdem tazminatını alabileceği yeni bir sistem için harekete geçen bakanlık, Avusturya'daki kıdem tazminatı uygulanmasıyla da benzerlik gösteren, kıdem tazminatlarının çalışanların bireysel hesabında biriktiği bir sistemin çalışmalarını tamamladı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu'nun geçen hafta yaptığı "Şu anda elimizde kamuoyuna sunmadığımız ama çalışma hayatı içerisinde bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en kapsamlı kıdem tazminatı çalışmasını tamamlamış bulunuyoruz" açıklaması kıdem tazminatıyla ilgili tartışmaları tekrar yoğunlaştırdı.

Bakan Soylu, yeni sistemle ilgili detaylı bilgi vermeyip ve detayları açıklanması için 65. Hükümeti işaret ederken, çalışma hayatında yeni sistemle ilgili ilk bilgiler konuşulmaya başlandı.

ANKARA SANAYİ ODASI GÜNDEME GETİRMİŞTİ

Kıdem tazminatında yeni bir sisteme geçmek isteyen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, yurt genelinde kıdem tazminatıyla ilgili anket yaptırdı.
İşçi, işveren ve işsizler gibi çalışma hayatının farklı kesimlerine kıdem tazminatındaki mevcut sistemi ve olması gereken sistemi soran bakanlık, çalışanların yüzde 86'sının kıdem tazminatını alamadığı sonucuna ulaştı. Bu sonuç üzerine, bakanlık farklı ülkelerde uygulanan kıdem tazminatlarını inceleyerek tüm çalışanların kıdem tazminatını alabileceği yeni bir sistem hazırladı.

Daha önce Ankara Sanayi Odasının (ASO) gündeme getirdiği Avusturya sistemine yoğunlaşan bakanlık, bu kapsamda ilgili bürokratları sistemi incelemeleri için bu ülkeye gönderdi. Yeni sistemde Avusturya'daki kıdem tazminatı uygulanmasının bazı noktalarından faydalanıldı.

Mevcut kıdem tazminatı sisteminden bazı hususları da içeren yeni sistem, kıdem tazminatlarının çalışanların bireysel hesaplarında birikmesi esasına dayanıyor.

AVUSTURYA'DA 2003'TEN BERİ UYGULANIYOR

Kıdem tazminatı sisteminde 2003'te değişiklik yapılan Avusturya'da işverenin belirli periyotlarla ödediği para, bir fon tarafından yönetiliyor. Avusturya'da çalışanların kıdem tazminatları bir havuzda değil kendileri adına açılan bir hesapta birikiyor ve değerlendiriliyor. Böylece işçinin hesabında biriken fona devlet ve işverenler dokunamıyor. Bu modelde her ay işçi ücretlerinin belli bir miktarı kıdem tazminatı fonuna aktarılıyor.





12:1813.908
Değişim :  0,34% |  47,07
Açılış :  13.900  
Önceki Kapanış :  13.861  
En Düşük
13.796
En Yüksek
13.922
BIST En Aktif Hisseler12:16
IHLAS 1,39 216.103.822 % 25,61  
EMPAE 144,10 472.513.767 % 10,00  
A1CAP 10,80 100.730.088 % 9,98  
AYEN 39,26 82.560.594 % 9,97  
MAALT 1.281,00 163.756.597 % 9,96  
12:16 Alış Satış %  
Dolar 46,1138 46,1264 % 0,04  
Euro 53,3316 53,3470 % 0,25  
Sterlin 61,5867 61,8954 % 9,73  
Frank 57,7704 58,0600 % 10,89  
Riyal 12,2527 12,3141 % 10,75  
12:16 Alış Satış %  
Gümüş ONS 68,39 68,45 % 0,66  
Platin 1.764,06 1.768,59 % 0,66  
Paladyum 1.228,93 1.233,22 % 0,66  
Brent Pet. 92,22 92,22 % 0,66  
Altın Ons 4.332,82 4.333,28 % 0,66