Mücevher sektörünün nisan ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre miktar bazında yüzde 35,97 gerilemesine rağmen değer bazında yüzde 20,62 arttı.
Mücevher İhracatçıları Birliği'nden (MİB) yapılan açıklamaya göre, geçen yılın nisan ayında 369 bin 892 kilogram ürün ihraç eden sektör, bu yılın aynı ayında yüzde 35,97 gerilemeyle 236 bin 837 kilogram ihracat yaptı.
Mücevher ihracatı miktar bazında gerilemesine rağmen geçen yılın nisan ayında 207 milyon 716 bin 834 dolar olan mücevher ihracatı yüzde 20,62 artış göstererek 250 milyon 551 bin 184 dolara yükseldi.
Altın ve altından mamul takı ihracatı 2014 nisan ayındaki 4 bin 14 kilogramdan, bu yılın aynı döneminde yüzde 10,30 artışla 4 bin 427 kilograma yükseldi.
Altın ve altından mamul takı ihracatındaki miktar artışının, altın fiyatlarının da geçen seneye göre ciddi oranda artmasından dolayı ihracatın değerine katkısı yüzde 80'i aştı. Geçen yılın nisan ayında 9 milyon 884 bin 906 dolar olan altın ve altından mamul takı ihracatı 17 milyon 804 bin 498 dolara yükseldi.
Gümüşten mamul kuyumcu eşyası ihracatında ise farklı bir tablo ortaya çıktı. Bu yılın nisan ayında 73,40 kilogram olan ihracat miktarı yüzde 51,88 artışla 111,48 kilograma yükselmesine rağmen geçen yılın nisan ayında 299 bin 432 dolar olan ihracat değeri yüzde 92,51 gerilemeyle 22 bin 440 dolara düştü.
Ülke bazında ihracatta ilk sırayı koruyan Birleşik Arap Emirlikleri pazarındaki gelişme istikrarlı bir şekilde sürerken, Irak pazarındaki gerileme yüzde 42 olmasına rağmen hala bu ülkeye yapılan ihracatın yüksek olması dikkati çekiyor.
MİB çalışmalarının başarılı sonuçlarından birisi olarak nisan ayında Singapur pazarında yüzde 99 artış gerçekleşti. Kırgızistan, Azerbaycan ve Libya gibi geleneksel pazarlardaki gerileme de tablonun önemli sonuçları arasında yer alıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen MİB Başkanı Ayhan Güner, Türk mücevherinin geleneksel pazarlarındaki rahatsızlığın sürdüğünü belirterek, buna rağmen alternatif pazarlara katma değeri daha yüksek mücevher satışı ile ihracat miktarını artırmaya çalıştıklarını kaydetti.
Özellikle Rusya pazarının Türkiye için öneminin herkes tarafından bilindiğini ifade eden Güner, iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesi için başta enerji sektörü olmak üzere tüm sektörlerdeki iş birliği olanaklarının değerlendirilmesi gerektiğini aktardı.
Orta Doğu pazarında da daha iyi sonuçlar almak istediklerini vurgulayan Güner, Irak, Suriye, Mısır gibi geleneksel pazarları yeniden kazanmak ve alternatif pazarları da geliştirmeye odaklandıklarını bildirdi.