Özelleştirmeden1,99 milyar dolar geldi

04.01.2016 11:46

Son güncelleme : 04.01.2016 12:08

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı 2015 yılında 1,99 milyar dolar özelleştirme geliri elde etti.



Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), 2015 yılının tamamında 1 milyar 994,2 milyon dolar özelleştirme geliri elde etti.

ÖİB'nin internet sitesinde yer alan 2015 yılına ilişkin 'Satış/Devir İşlemi Tamamlanan' özelleştirme uygulamaları verilerinden derlenen bilgilere göre, gelirin 1 milyar 930,8 milyon doları tesis ve varlık satışından sağlandı.
 
Satışlarda en büyük paylar 685,5 milyon dolar ile Soma B Termik Santrali, 543 milyon dolar ile Derince Limanı ve 521 milyon dolar ile Orhaneli ve Tunçbilek Termik santrallerinde oldu.
 
ÖİB, özelleştirilmesi tamanlanmış onay ve sözleşmesi imza aşamasındaki projelerden 938,9 milyon dolar gelir beklediğini bildirdi. Onay aşamasında olan kuruluşlardan beklenen gelir ise 1 milyar 181,7 milyon dolar olarak açıklandı.




17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66