`Yerli otomobili Konya`da üretmeye talibiz`

19.01.2016 11:16

Son güncelleme : 19.01.2016 11:16

KTO Başkanı Öztürk "Yerli otomobil Konya`da üretilmeli. Ciddi bir otomotiv yan sanayisine sahibiz" Tek dezavantajımız var; o da denize uzağız" dedi.



Konya Ticaret Odası (KTO) Başkanı Selçuk  Öztürk, "Yerli otomobil Konya'da üretilmeli. Ciddi bir otomotiv yan sanayisine  sahibiz" dedi.

Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Konya'nın ihraç malı ürünler  sıralamasında en fazla kalemi nihai mamul olarak "makina" sektörünün  oluşturduğunu, bunu otomotiv yedek parça, tarım ve gıda ürünlerinin takip  ettiğini söyledi.

Otomotiv yedek parça ihracatının Konya'nın genel ihracat rakamları  içinde yüzde 18'lik paya sahip olduğunu belirten Öztürk, sektörün katma değeri  yüksek kalemler arasında yer aldığına dikkati çekti.

Öztürk, Türkiye'de son dönemde yerli otomobil üretimi konusunda  çabaların olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti:

"Yerli otomotiv üretimine yönelik çok güçlü, ciddi bir irade var.  Henüz yatırımcısı belli değil. İşin asıl muhatabı o işletmeyi, fabrikayı kuracak.  Henüz belli olmadığı için gerçek muhatapla bir görüşme yapılmıyor. Ancak  siyasetle ve diğer kurumlarla görüşmeler yapıyoruz. Burada rekabet edecek iller  belli. Otomotiv altyapısı olan illerle rekabet edeceğiz. Onlar da Sakarya, İzmit,  Bursa, Konya, belki de İzmir olabilir. Bu illerden birinde olacak. Buna asıl  karar verecek olan tabii ki yatırımcı, özel sektör firması olacak. O zamana kadar  biz kendi hazırlıklarımızı yapıp, bitirmek istiyoruz."

Yerli otomobil üretimine ilişkin bir ön rapor hazırladıklarını anlatan  Öztürk, "İlk raporumuzu Sanayi Bakanımıza sunduk. Şimdi ikinci bir rapor  hazırlığı ile ilgili görüşmelerimiz var. Bir otomotiv firmasının ihtiyaçlarını  belirleyen 'know how' bizde yok. Bunu profesyonel bir firmayla hazırlayacağız.  Yatırımı yapacak firma belli olur olmaz, asıl teması onlarla kurmak istiyoruz"  ifadelerini kullandı.

KONYA'NIN AVANTAJLARI ÇOK FAZLA

Öztürk, Konya olarak avantajları kadar dezavantajlarının da  bulunduğunu belirterek, "Yerli otomobil Konya'da üretilmeli. Bu konuda birçok  avantajımız bulunuyor. Ciddi bir otomotiv yan sanayisine sahibiz. İkincisi; bu  sektöre yönelik yetişmiş eleman var. Üçüncüsü; 5 tane üniversitemiz var. Bu  üniversitelerden 4'ünde mühendislik fakültesi var. Arazimiz uygun. Tarım arazisi  olmayan ciddi miktarda arazimiz var. İklimimiz metal işlemeye uygun. Tek  dezavantajımız var; o da denize uzağız. Ancak şu anda Konya-Karaman arasında  hızlı tren hattı yapımı sürüyor. Bu hatta eklemlenecek Karaman-Mersin hızlı tren  hattı projesi, bizi 4 saatte denize, Mersin limanına ulaştırabilecek"  değerlendirmesinde bulundu.

Konya sanayisinin 2015 yılı ihracat performansını da değerlendiren  Öztürk, kentte geçen sene ihracat açısından tüm Türkiye'de olduğu gibi düşüş  yaşandığını, buna rağmen Konya'nın 1,38 milyar dolarlık ihracat yapmayı  başardığını bildirdi.

Öztürk, ihracatta önceki yıla göre yüzde 8,5 civarında düşüş  yaşandığını vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türkiye'nin ihracatı ise yüzde 10 azaldı. Bu düşüşün sebeplerini  ciddi şekilde araştırıyoruz. Tüm dünyada ticarette bir azalma var, ülkeleri  ithalatı kısmaya gidiyor. İkinci sebep; petrol fiyatları ile emtia fiyatlarındaki  düşüş ve bunların maliyetlere yansıması, artı petrol dolar geliri olan ülkelerin  ithalatlarını azaltması. Üçüncü sebep tabii ki bölgemizde yaşadığımız  uluslararası gelişmeler. Suriye, İran, Irak'ta yaşanan olaylar. Bir de bunlara ek  olarak avro-dolar paritesi. Bu dört sebebin birleşmesi ile Türkiye'de ihracat  düştü."

YENI HEDEF "GÜNEY AMERIKA" PAZARI

Türkiye'nin yeni pazarlarla ihracatını artırabileceğinin altını çizen  Öztürk, "Alternatif pazarlar arıyoruz. Güney Amerika pazarına yoğunlaşmak  istiyoruz. Kuzey Afrika ve Sahra altı Afrika ülkelerine ihracatı artırmaya  yönelik çalışmalar yapıyoruz. Suriye, Irak, İran ve Rusya gibi komşu ülkelerde  siyasi sıkıntılar, krizler bir müddet daha devam edeceğe benziyor. Kısa vadede  bir toparlanma görünmüyor. O yüzden bu sürede yeni pazarlarla ihracatı korumak,  hatta mümkünse artırmak gerekiyor" diye konuştu.

 

   





17:591.112
Değişim :  0,12% |  1,30
Açılış :  1.113  
Önceki Kapanış :  1.111  
En Yüksek
1.116
En Düşük
1.110
BIST En Aktif Hisseler17:59
CRFSA 16,39 222.307.219 % 10,00  
ISATR 307.986,80 307.987 % 10,00  
ISBIR 1.771,00 1.194.511 % 10,00  
SELGD 3,63 2.646.051 % 10,00  
COSMO 6,05 1.480.798 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 7,5593 7,5616 % 0,20  
Euro 8,9283 8,9900 % 0,40  
Sterlin 9,7585 9,8074 % -0,02  
Frank 8,2838 8,3337 % 0,13  
Riyal 2,0143 2,0244 % 0,43  
17:59 Alış Satış %  
Altın Ons 1.950 1.950 5,75  
Altın Gr. 475 475 3,75  
Cumhuriyet 3.153 3.200 22,00  
Tam 3.142 3.220 23,68  
Yarım 1.519 1.558 11,45  
Çeyrek 762 779 5,73  
Gümüş.Ons 26,74 26,78 -0,25  
Gümüş Gr. 6,54 6,55 -0,02  
B. Petrol 42,98 42,98 -0,33