Bir dev tarih oluyor!

21.06.2016 14:15

Son güncelleme : 21.06.2016 15:55

İsveç’in Trollhatten kentindeki fabrikada bundan böyle SAAB markası ile otomobil üretiminin yapılmayacağı bildirildi.



İsveçli otomobil üreticisi SAAB’ın 2012 yılındaki iflasından sonra varlıklarını satın alan National Electric Vehicle Sweden AB (Nevs) bugün yaptığı basın açıklamasında bundan böyle üreteceği otomobillerde SAAB markasını kullanmayacaklarını duyurdu. Nevs şirketinin üreteceği otomobillerde şirket adı NEVS markasının kullanılacağı açıklandı.

Türkiye ise SAAB 9-3’ün fikri ve mülkiyet haklarını satın almıştı. Yerli otomobil prototiplerini Türkiye için geliştiren SAAB firması ise artık otomobil üretmeyeceklerini açıkladı.

Nevs şirketinin iki yıl öncesine kadar süren yeniden yapılandırılmasına ilişkin süren görüşmelerine SAAB markasının kullanımı tartışmaları damgasını vurmuştu. SAAB markasının kullanım haklarını elinde tutan İsveç’in havacılık ve savunma sanayi şirketi SAAB Group, markasının Nevs’un üreteceği otomobillerde kullanılmasına izin vermemişti.

Nevs şirketi, NEVS markası ile üreteceği ilk otomobilin elektrikli 9-3 modelinde olacağını ve 2017 yılında piyasaya çıkacağını duyurdu.





17:5913.938
Değişim :  1,42% |  194,98
Açılış :  13.912  
Önceki Kapanış :  13.744  
En Düşük
13.801
En Yüksek
14.126
BIST En Aktif Hisseler17:59
ENERY 9,46 1.131.916.488 % 10,00  
SANFM 10,67 314.931.437 % 10,00  
ARMGD 146,30 648.661.745 % 10,00  
CEMAS 4,95 620.956.145 % 10,00  
BRKO 13,75 8.855.039 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,2506 46,2874 % 0,19  
Euro 53,5271 53,6017 % -0,09  
Sterlin 61,8496 62,1596 % 10,19  
Frank 57,8976 58,1878 % 11,13  
Riyal 12,2955 12,3571 % 11,13  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 68,03 68,06 % 0,66  
Platin 1.711,67 1.731,23 % 0,66  
Paladyum 1.276,03 1.298,19 % 0,66  
Brent Pet. 86,79 86,79 % 0,66  
Altın Ons 4.219,10 4.219,65 % 0,66