Bir dev tarih oluyor!

21.06.2016 14:15

Son güncelleme : 21.06.2016 15:55

İsveç’in Trollhatten kentindeki fabrikada bundan böyle SAAB markası ile otomobil üretiminin yapılmayacağı bildirildi.



İsveçli otomobil üreticisi SAAB’ın 2012 yılındaki iflasından sonra varlıklarını satın alan National Electric Vehicle Sweden AB (Nevs) bugün yaptığı basın açıklamasında bundan böyle üreteceği otomobillerde SAAB markasını kullanmayacaklarını duyurdu. Nevs şirketinin üreteceği otomobillerde şirket adı NEVS markasının kullanılacağı açıklandı.

Türkiye ise SAAB 9-3’ün fikri ve mülkiyet haklarını satın almıştı. Yerli otomobil prototiplerini Türkiye için geliştiren SAAB firması ise artık otomobil üretmeyeceklerini açıkladı.

Nevs şirketinin iki yıl öncesine kadar süren yeniden yapılandırılmasına ilişkin süren görüşmelerine SAAB markasının kullanımı tartışmaları damgasını vurmuştu. SAAB markasının kullanım haklarını elinde tutan İsveç’in havacılık ve savunma sanayi şirketi SAAB Group, markasının Nevs’un üreteceği otomobillerde kullanılmasına izin vermemişti.

Nevs şirketi, NEVS markası ile üreteceği ilk otomobilin elektrikli 9-3 modelinde olacağını ve 2017 yılında piyasaya çıkacağını duyurdu.





15:1714.345
Değişim :  -1,34% |  -194,51
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.332
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler15:15
OSTIM 2,06 145.244.365 % 37,67  
RTALB 3,74 220.547.357 % 10,00  
ATEKS 125,40 1.994.916 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
LIDER 97,40 215.207.805 % 9,99  
15:15 Alış Satış %  
Dolar 46,4951 46,4998 % 0,06  
Euro 52,7521 52,7603 % -0,33  
Sterlin 60,9916 61,2973 % 8,67  
Frank 57,0456 57,3315 % 9,50  
Riyal 12,3500 12,4119 % 11,62  
15:15 Alış Satış %  
Gümüş ONS 58,96 59,04 % 0,66  
Platin 1.592,62 1.596,72 % 0,66  
Paladyum 1.191,30 1.195,00 % 0,66  
Brent Pet. 74,69 74,69 % 0,66  
Altın Ons 4.020,28 4.020,85 % 0,66