Devler 2015 yol haritasını açıkladı!

07.11.2014 12:42

Son güncelleme : 07.11.2014 15:19



Türkiye'nin önde gelen holdingleri Ülker, Koç, Sabancı, Alarko, Boydak, 2015 yılı planlarını CEO Club toplantısında açıkladı. Devler bu yıl da yatırımda ayağını gazdan çekmiyor.

 


Türkiye’nin önde gelen holdingleri, 2015'te yatırımlarına hız kesmeden devam edecek.  İstanbul’da düzenlenen CEO Club toplantısında 2015 planlarını açıklayan Ülker, Koç, Sabancı, Alarko ve Boydak üst yönetimi yatırım planlarının yanı sıra, odaklanacakları ve elden çıkaracakları sektörleri de paylaştı. İşte devlerin yol haritası...



Yeni pazarlara girerken, bazı iştiraklerimizi de elden çıkartabiliriz

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, 2015 yılında yeni pazarlara girmeyi planladıklarını belirterek, United Biscuits'le birlikte Çin'e girebileceklerini ifade etti.

Ali Ülker, "2015'te bazı iştiraklerimizi elden çıkarabiliriz. Gözde Girişim'in portföyünden bazı şirketler satılabilir. Finansman açısından herhangi bir sorunumuz yok" dedi.



Tayland'daki ilk yatırım tutarı 100 milyon dolar

Koç Holding CEO’su Turgay Durak ise Arçelik ile planlarını açıkladı. Durak, Arçelik'in Tayland'daki yatırımının ilk aşamada 100 milyon dolar olacağını, piyasadaki başarıya göre 5 yılda bu yatırımın 2-2.5 katına çıkabileceğini belirtti.


Yurt dışında çimento alanında büyümeye bakıyoruz

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, “Sabancı Holding 2015'te hem yurtiçi hem yurtdışı satın almaları çalışıyor, yurtdışında çimento alanında büyümeye bakıyoruz” dedi.

Kurtul, Sabancı Holding’in 2014'te konsolide cirosunu yüzde 25 artırdığını, enerjinin buna önemli katkısı olduğunu ve faaliyet karlarını yüzde 35 artırdıklarını söyledi.

Alarko bazı sektörlerden çıkabilir

Alarko Holding CEO’su Ayhan Yavrucu “Alarko Holding olarak bazı sektörlerden çıkabiliriz, 2015 yılı büyüme tahminimiz yüzde 8 mertebesinde” dedi. Yavrucu, 3.5 milyar TL'lik yatırımla termik santrali 2017 ortasında devreye sokacaklarını, özelleştirmelerde gerek termik, gerek HES'lerle ilgili olacakları bilgisini verdi.


Boydak 2015'te 500 milyon dolar yatırım planlıyor

Boydak Holding CEO’su Memduh Boydak da 2015’te 500 milyon dolar yatırım planladıklarını açıkladı. Boydak, yatırım tutarının 300 milyon dolarının enerji sektöründe olacağını ifade etti. Boydak 2015 yılında HES kablo'yu halka arz etme çalışmalarının olacağını da sözlerine ekledi.
 





14:1914.357
Değişim :  -1,26% |  -183,01
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.354
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler14:18
OSTIM 2,07 128.678.759 % 38,34  
RTALB 3,74 214.408.274 % 10,00  
ATEKS 125,40 1.994.916 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
KTSKR 106,80 109.267.866 % 9,99  
14:18 Alış Satış %  
Dolar 46,4910 46,5040 % 0,06  
Euro 52,7810 52,7881 % -0,27  
Sterlin 60,9781 61,2837 % 8,64  
Frank 57,0324 57,3183 % 9,47  
Riyal 12,3487 12,4106 % 11,61  
14:18 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,93 59,99 % 0,66  
Platin 1.616,98 1.620,49 % 0,66  
Paladyum 1.201,74 1.204,99 % 0,66  
Brent Pet. 75,49 75,49 % 0,66  
Altın Ons 4.046,42 4.047,06 % 0,66