Dünya devi 15 milyar dolar ceza ödeyecek

28.06.2016 08:58

Son güncelleme : 28.06.2016 13:26

Volkswagen`in ABD`de açılan davada 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi.



Araçların egzoz emisyon değerlerini manipüle etmesi nedeniyle Volkswagen hakkında ABD'de açılan davada, yol açtığı zararlara karşılık Alman otomotiv devinin 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi. BBC'nin haberine göre, ABD Adalet Bakanlığı ile VW arasında varılan anlaşmanın hâlâ hakimlerce onaylanması gerektiği ve resmi açıklamanın bugün yapılabileceği belirtildi.

Reuters, VW'nin ödeyeceği 10 milyar doların, ABD'deki yaklaşık 475 bin dizel aracın hileli egzoz emisyon yazılımlarının düzeltilmesi ya
da araçların geri alınmasına harcanacağını yazdı.

İddia edilen anlaşmaya göre VW her araç sahibine 10 bin dolara kadar tazminat da ödeyecek.
 
Araç sahiplerinin bu teklifi redddetme ve VW'e bireysel dava açma hakkı olacak. 





17:5913.938
Değişim :  1,42% |  194,98
Açılış :  13.912  
Önceki Kapanış :  13.744  
En Düşük
13.801
En Yüksek
14.126
BIST En Aktif Hisseler17:59
ENERY 9,46 1.131.916.488 % 10,00  
SANFM 10,67 314.931.437 % 10,00  
ARMGD 146,30 648.661.745 % 10,00  
CEMAS 4,95 620.956.145 % 10,00  
BRKO 13,75 8.855.039 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,2506 46,2874 % 0,19  
Euro 53,5271 53,6017 % -0,09  
Sterlin 61,8496 62,1596 % 10,19  
Frank 57,8976 58,1878 % 11,13  
Riyal 12,2955 12,3571 % 11,13  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 68,03 68,06 % 0,66  
Platin 1.711,67 1.731,23 % 0,66  
Paladyum 1.276,03 1.298,19 % 0,66  
Brent Pet. 86,79 86,79 % 0,66  
Altın Ons 4.219,10 4.219,65 % 0,66