Dünya devi 15 milyar dolar ceza ödeyecek

28.06.2016 08:58

Son güncelleme : 28.06.2016 13:26

Volkswagen`in ABD`de açılan davada 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi.



Araçların egzoz emisyon değerlerini manipüle etmesi nedeniyle Volkswagen hakkında ABD'de açılan davada, yol açtığı zararlara karşılık Alman otomotiv devinin 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi. BBC'nin haberine göre, ABD Adalet Bakanlığı ile VW arasında varılan anlaşmanın hâlâ hakimlerce onaylanması gerektiği ve resmi açıklamanın bugün yapılabileceği belirtildi.

Reuters, VW'nin ödeyeceği 10 milyar doların, ABD'deki yaklaşık 475 bin dizel aracın hileli egzoz emisyon yazılımlarının düzeltilmesi ya
da araçların geri alınmasına harcanacağını yazdı.

İddia edilen anlaşmaya göre VW her araç sahibine 10 bin dolara kadar tazminat da ödeyecek.
 
Araç sahiplerinin bu teklifi redddetme ve VW'e bireysel dava açma hakkı olacak. 





15:1414.299
Değişim :  -0,22% |  -31,91
Açılış :  14.450  
Önceki Kapanış :  14.331  
En Düşük
14.279
En Yüksek
14.583
BIST En Aktif Hisseler15:14
GLBMD 14,33 36.361.648 % 9,98  
BIGEN 75,25 59.395.427 % 9,93  
INFO 7,35 249.538.844 % 9,87  
ATEKS 137,70 3.110.987 % 9,81  
ISKUR 3.560.000,00 3.560.000 % 9,71  
15:14 Alış Satış %  
Dolar 46,5093 46,5203 % 0,03  
Euro 52,8666 52,8842 % 0,06  
Sterlin 60,9881 61,2938 % 8,66  
Frank 56,9851 57,2707 % 9,38  
Riyal 12,3439 12,4058 % 11,57  
15:14 Alış Satış %  
Gümüş ONS 57,16 57,22 % 0,66  
Platin 1.589,77 1.593,91 % 0,66  
Paladyum 1.195,10 1.200,15 % 0,66  
Brent Pet. 73,39 73,39 % 0,66  
Altın Ons 3.980,94 3.981,51 % 0,66