Dünyada Türkiye algısını geliştirecek

13.08.2017 16:49

Son güncelleme : 14.08.2017 09:38

PAGEV Başkanı Eroğlu, "Türkiye Tanıtım Grubu dünya üzerinde Türkiye ve `Made in Türkiye` algısını geliştirip tüketicileri Türk ürünlerini almaya sevk edecek. Hedef pazarlarda ülkemizin bilinirliğini artıracak, insanların aklına Türkiye denilince belirli bir kalite seviyesi gelmesini sağlayacak" dedi.



AA

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve  Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Plastik, Kauçuk, Kompozit  Sanayi Meclisi Başkanı Yavuz Eroğlu, Türkiye Tanıtım Grubu'nun (TTG) dünya  üzerinde Türkiye ve "Made in Türkiye" algısını geliştirip tüketicileri Türk  ürünlerini almaya sevk edeceğini bildirdi.

TTG'nin kurulmasına ilişkin yazılı açıklama yapan Eroğlu, sektörel  tanıtım gruplarının ihracatçılardan yapılan yüksek oranlı zorunlu kesintilerle  oluşturulduğunu belirterek, bunların işlevini kaybetmesi, ihracat pazarları  yerine "Türk'ü Türk'e tanıtır" konuma düşmesi ve etkinliklerinin ihracatçılar  tarafından sorgulanır hale gelmesi nedeniyle kapatıldığını dile getirdi.

Bu grupların kapatılmasının ardından daha etkili bir Türkiye ve Türk  Malı imajı oluşturmak amacıyla TTG'nin kurulduğuna işaret eden Eroğlu, şu  ifadeleri kullandı: "Bakanlığın kontrolünde TİM koordinasyonunda oluşturulacak bu yeni  yapının amacı ihracatı artırmak için yurt dışında Türk malı ve Türkiye imajını  güçlendirecek faaliyetler yapmak olacak. Dünyada bugün ülke imajları, tüketici  kararında çok önemli yer tutuyor. Örneğin; bir ürünün Alman, İsviçre ve Japon  olması ile Çin, Hindistan ve Uruguay'a ait olması o ürünün satışını ve fiyatını  doğrudan etkiliyor. Bu sebeple Türk mallarının ve Türkiye'nin imajının yurt  dışında yükseltilmesi ihracatımıza direkt olumlu etki yapacaktır.

Özellikle son yıllarda yaşadığımız yurt dışındaki Türkiye imajı  aleyhine geliştirilen havanın düzeltilmesi adına da TTG önemli bir rol  oynayacaktır. Bu yönetmelik ile artık birliklerin önemli bir kısmında yaşanan  anlamsız tanıtım grubu oluşturma çabaları, Türk'ü Türk'e tanıtma uygulamaları ve  ihracatçıdan zorunlu kesilen bedellerin çarçur edilmesinin önüne geçilmesi  maksadıyla sektörel projelere ayrılan kaynak maksimum yüzde 20 ile  sınırlandırılmış ve kontrol altına alınmıştır. Kaynağın yüzde 80'i Türk malı  imajının güçlendirilmesine harcanacaktır."

"İHRACATÇIDAN YAPILAN KESİNTİNİN TAVANI 10 KAT AZALTILDI"

Eroğlu, daha önceki sektörel tanıtım grupları tebliğinde ihracatçıdan  zorunlu yapılan kesintide üst sınır binde 3 iken bu tebliğle maksimum onbinde 3'e  indirildiğini hatırlattı.

İhracatçıdan yapılacak kesintinin 10 kat daha düşük bir oranla  sınırlandırıldığına işaret eden Eroğlu, şu açıklamalarda bulundu: "Bu 10 katlık düşüş ihracatçımız yönünden olumludur. Başta Sayın  Bakanımız Nihat Zeybekci olmak üzere Bakanlık ekibimize bu konuda şükranlarımızı  sunuyoruz. Bu olumlu adımın ileride bir adım daha öteye götürülüp bedelin kamu  kaynaklarından yahut ithalatlardan yapılacak kesinti ile karşılanması daha iyi  sonuçlar verecektir şeklinde düşünüyoruz.

Önümüzdeki nisan ayında ihracatçı birliklerinde yapılacak seçimin  hemen öncesinde ortaya atılan sektör sayısını 26'dan 42'ye çıkarma, yeni  isimlerle birlikler oluşturma çabaları içinde olanların da bu yönetmeliği iyi  incelemesi gerektiğini düşünüyoruz. Nitekim şu anki mevzuat gereği iki dönem  süreleri dolan 60 birlik başkanından 40'nın bir daha bu birliklere başkan seçilme  şansları yok. Bu sebeple samimiyetten yoksun şekilde birlikleri bölüp yeni  isimler altında tekrar seçilme çabası içindeler.

Bu yönetmelikle ihracatçıdan yapılan zorunlu kesintinin en fazla yüzde  20'si sektörel tanıtım projelerine harcanacak. Bunların sektörler arasında  bölüneceğini düşünürsek sektör sayısı 26'dan 42'ye çıktığında bu rakamın yüzde 40  düşeceği görülmektedir. Yani şahsi koltuk kaygısıyla sektör sayısını artırıp daha  da küçük yapılar oluşturmak, birlikleri etkin olmayan yapılara dönüştürecek ve  kaynak yetmediği için ihracatçıdan yapılan kesintilerin artmasına sebebiyet  verecektir."

TTG

TTG'nin dünya üzerinde Türkiye ve "Made in Türkiye" algısını  geliştirip tüketicileri Türk ürünlerini almaya sevk edeceğini bildiren Eroğlu,  şunları kaydetti: "TTG hedef pazarlarda ülkemizin bilinirliğini artıracak, insanların  aklına Türkiye denilince belirli bir kalite seviyesi gelmesini sağlayacak,  insanları Türkiye'ye gelmeye, Türk ürünleri kullanmaya ve Türkiye'de yatırım  yapmaya teşvik edecek ve bunu başkalarına tavsiye edecek kadar Türkiye markasını  seven sadık tüketiciler haline getirecektir. Son yıllardaki gerek ülkemizde gerek  komşularımızda oluşan istikrarsızlıkların yarattığı olumsuz ortamı aşmaya  çalışırken; ülkemizdeki alt yapı, girişimci sayısı, teknoloji kullanımı yanında  tarihi zenginliğimizin sunduğu sanat ve çok kültürlülük, ülkemizin doğal  güzellikleri, turizmde kalite fiyat uyumu, turizm altyapımız ve mutfağımız da  elimizdeki büyük kozlar olarak bu süreçte değerlendirilecektir. Ülkenin tanıtımı bilimsel bir konu olup, bu konu muhakkak ehline  verilecektir. Burada tek ses oluşturmak adına da tanıtımda; ihracatçı  birliklerimiz, dış temsilciliklerimiz, sivil toplum örgütlerimiz ve  ihracatçılarımız da TTG tarafından oluşturulacak milli strateji ile tam uyumlu  bir şekilde Made in Türkiye mesajını her mecrada güçlü bir şekilde  vurgulayacaktır. Bu yönetmelikle sektörel tanıtım gruplarında yaşanan kaos yerine  tek hedefe kilitlenmiş, Made in Türkiye'yi odağına almış milli tanıtım grubu  oluşturulmuş olmakla birlikte hedefe ulaşmak adına paydaşların ortak çalışması  esas alınacaktır."





18:051.441
Değişim :  0,95% |  13,60
Açılış :  1.432  
Önceki Kapanış :  1.428  
En Yüksek
1.445
En Düşük
1.423
BIST En Aktif Hisseler18:05
IHGZT 1,43 7.562.169 % 10,00  
AYES 22,00 1.864.170 % 10,00  
INVEO 120,00 220.807.036 % 9,99  
TGSAS 13,87 5.422.685 % 9,99  
INTEM 45,72 5.850.864 % 9,96  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,2376 8,2464 % -0,28  
Euro 10,0124 10,0395 % 0,34  
Sterlin 11,4947 11,5523 % 0,37  
Frank 9,1092 9,1641 % 0,38  
Riyal 2,1903 2,2013 % -0,35  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.831 1.832 16,48  
Altın Gr. 485 485 2,34  
Cumhuriyet 3.112 3.159 45,00  
Tam 3.100 3.178 48,34  
Yarım 1.498 1.538 23,38  
Çeyrek 752 769 11,69  
Gümüş.Ons 27,44 27,47 0,14  
Gümüş Gr. 7,26 7,27 0,01  
B. Petrol 68,20 68,20 0,11