ABD`li 17 dev firma yatırıma geliyor

05.05.2014 09:43

Son güncelleme : 05.05.2014 09:50



Medikal teknoloji ve sağlıkta faaliyet gösteren dünyanın önde gelen 17 ABD'li firması yeni ortaklıklar için bu hafta Türkiye'de olacak




Son dönemde paralel engellemelere rağmen hızla büyümeye devam eden Türkiye ekonomisi ABD'li yatırımcıların ilgi odağı oldu. Medikal teknoloji ve sağlık sektöründe faaliyet gösteren dünyanın önde gelen 17 firması, ABD Ticaret Bakan Yardımcısı Arun Kumar ile yeni ortaklıklar için bu hafta Türkiye'ye geliyor. Hafta sonuna kadar Ankara, İstanbul ve İzmir'de 400'e yakın iş görüşmesi gerçekleştirecek olan firmaların 16 tanesi, daha önce Türkiye'de iş yapmamış şirketlerden oluşuyor.

HEDEF 30 MİLYAR DOLAR

ABD Büyükelçiliği Ticaret Müsteşarı Michael A. Lally, ABD'li şirketlerin Türkiye pazarını önemsediğine dikkat çekerek 35 firmanın gelmek için başvuruda bulunduğunu ancak 17 tanesini kabul edebildiklerini belirtti. Şirketlerin yeni ortaklar bulmak için geldiğini aktaran Lally, ticarette başarılı olunmasının ardından bölge ülkelere ortak açılma kararının masaya yatırıldığını kaydetti. Lally'ye göre ticaretin büyümesi halinde bir sonraki aşama yatırım olacak. Yeni ticaret ortaklıkları ile iki ülke arasında 30 milyar dolarlık iş hacmi hedefleniyor.


1 YILDIR ÇALIŞIYORUZ

Lally, daha önceki yıllarda enerji ve savunma alanında şirketleri getirdiklerini belirterek, "Bu yıl neden sağlık sektörü?" sorusuna, "Türkiye sağlıkta büyük yatırım yaptı. Özel Kamu ortaklığı hastaneleri, özel hastanelerin artması. İstanbul ofisimiz bunun üzerine 1 yılı aşkın süredir çalışıyor" cevabını verdi. ABD Büyükelçiliği internet sitesinde medikal yatırım seferinin amacı Türk ekonomisine büyük övgü ile şu şekilde anlatılıyor: "Geçtiğimiz 10 yılda, Türkiye sağlık hizmetleri inşasına neredeyse 5 milyar dolar yatırım yaptı. 2015'e kadar sektörün 3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor."

TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİ YOLDA

ABD'li firmaların Türkiye ile olan ticari ilişkilerinin yavaşladığının farkında olduğunu aktaran Lally, "Türkiye'de iş yapmak için güçlü bir yatırım ortamı var. Offset'in çok iyi yöntem olduğuna inanmıyoruz. Bizce yatırım için teşvik verilmeli. İlgide azalma yok. 20 firmayla da önümüzdeki yıllarda gelmeye devam edeceğiz. Bilişim sektörü ve bilgi teknolojileri bunlardan biri. Nükleer şirketlerinin de ilgisi devam ediyor" diye konuştu.





17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66