ABD`li otomotiv devi 5 fabrikasını kapatıyor

27.11.2018 09:46

Son güncelleme : 27.11.2018 16:10

ABD`li otomotiv devi General Motors`un (GM) yeniden yapılanma planları çerçevesinde 5 fabrikasını kapatacağı ve çalışan sayısını yüzde 15 azaltacağı bildirildi.



AA

Detroit merkezli şirketten yapılan açıklamada, imalat kapasitesi ve iş  gücü tasarruflarını artırmak amacıyla yeniden yapılandırılacağı ifade edildi.

Bu çerçevede, 4'ü ABD'nin Michigan, Maryland ve Ohio eyaletlerinde ve  biri Kanada'nın Ontario eyaletindeki olmak üzere 5 üretim tesisinin gelecek yıl  içinde kapatılacağı belirtilen açıklamada, çalışan sayısının da yüzde 15  azaltılacağı duyuruldu.

Şirketin nakit akışını yıllık 6 milyar dolar artırması beklenen bu  adımların, GM'nin 10-15 bin arasında çalışanıyla yollarını ayırmasına neden  olacağı kaydedildi.

GM'nin Başkanı ve Üst Düzey Yöneticisi Mary Barra, konuya ilişkin  açıklamasında, "Bugün attığımız adımlar son derece atik, dirençli ve karlı olma  yolundaki dönüşümümüzü devam ettiriyor. Şirketimizi uzun vadeli başarıya  ulaştırmak için değişen piyasa koşullarının ve müşteri tercihlerinin önünden  gitmemiz gerektiğini biliyoruz." ifadelerini kullandı.

Bu arada, GM'nin New York borsasında işlem gören hisseleri,  açıklamanın ardından yüzde 6 değer kazandı.





14:3214.354
Değişim :  -1,28% |  -185,88
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.345
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler14:32
OSTIM 2,05 135.413.537 % 37,00  
RTALB 3,74 216.402.289 % 10,00  
ATEKS 125,40 1.994.916 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
KTSKR 106,80 162.191.490 % 9,99  
14:32 Alış Satış %  
Dolar 46,4949 46,4999 % 0,06  
Euro 52,7651 52,7788 % -0,29  
Sterlin 61,0101 61,3159 % 8,70  
Frank 57,0386 57,3245 % 9,48  
Riyal 12,3500 12,4119 % 11,62  
14:32 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,85 59,92 % 0,66  
Platin 1.614,21 1.618,72 % 0,66  
Paladyum 1.198,62 1.202,13 % 0,66  
Brent Pet. 75,43 75,43 % 0,66  
Altın Ons 4.044,31 4.044,89 % 0,66