Apple, enerji sektörüne girdi
05.08.2016 08:59Son güncelleme : 05.08.2016 18:05
ABD`li teknoloji devi Apple`ın elektrik iletimi yapmak için onay aldığı bildirildi.
ABD'li teknoloji devi Apple'ın elektrik iletimi yapmak için onay aldığı bildirildi.
ABD'li Federal Enerji Düzenleyici Komisyonunun (FERC) yaptığı açıklamada, Apple'ın alt kuruluşu olan Apple Energy'nin elektrik iletimi gerçekleştirmek için yaptığı başvurunun onaylandığı belirtildi.
Açıklamada, Apple Energy'nin başvurusunun, komisyonun piyasa tabanlı fiyat oran koşullarına uyduğu ifade edilerek, şirketin yarından itibaren elektrik iletimine başlayabileceği bildirildi.
Apple Energy, geçen yıl Kaliforniya'nın San Francisco şehrinde 130 megavatlık bir güneş enerjisi santraline 850 milyon dolarlık yatırım yapmıştı. Şirketin ayrıca Nevada eyaletinde bulunan Nevada Power Company adlı firmada 19,9 megavatlık, Arizona eyaletindeki Salt River Project'de 50 megavatlık, California Bağımsız Sistem Operatörün'de de 130 megavatlık elektrik üretim kapasitesi hakkı bulunuyor.
FERC'in elektrik üretim izni, Apple Energy'nin söz konusu santrallerden elektrik iletimine izin veriyor.
Apple, güneş enerjisinden ürettiği elektriği kendi ofislerinin, data merkezlerinin ve altyapısının enerji ihtiyacını karşılamak için kullanıyor.
Uzmanlar, Apple'ın Amerikalı tüketicilere elektrik satabilmesi için daha büyük yatırımlara gereksinimi olduğuna dikkati çekerken, FERC onayı sayesinde, Apple'ın kendi üretip kullanmadığı elektriği yerel dağıtım şirketlerine pazarlayabileceğini belirtiyor.
17:5914.274
| Değişim |
: 0,10% |
| 14,27 |
| Açılış |
: 14.262 |
|
| Önceki Kapanış |
: 14.260 |
|
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
17:5946,6600
| Değişim |
: 0,20% |
| 0,0927 |
| Açılış |
: 46,5673 |
|
| Önceki Kapanış |
: 46,5673 |
|
En Yüksek
46,6600
En Düşük
46,5095
17:5953,1528
| Değişim |
: 0,16% |
| 0,0871 |
| Açılış |
: 53,0657 |
|
| Önceki Kapanış |
: 53,0657 |
|
En Yüksek
53,3520
En Düşük
52,9319
17:596.130,13
| Değişim |
: 1,67% |
| 100,89 |
| Açılış |
: 6.029,24 |
|
| Önceki Kapanış |
: 6.029,24 |
|
En Yüksek
6.140,10
En Düşük
5.970,49
BIST En Aktif Hisseler17:59
| RALYH |
158,40 |
546.944.463 |
% 10,00 |
|
| ZEDUR |
10,12 |
26.216.651 |
% 10,00 |
|
| VSNMD |
99,20 |
698.108.571 |
% 9,98 |
|
| VESTL |
26,04 |
397.483.996 |
% 9,97 |
|
| BIGEN |
82,75 |
122.198.978 |
% 9,97 |
|
| MAGEN |
32,40 |
596.901.291 |
% -10,00 |
|
| LIDER |
83,40 |
227.479.810 |
% -9,98 |
|
| SANEL |
64,15 |
30.181.460 |
% -9,96 |
|
| GOODY |
17,91 |
412.564.492 |
% -9,95 |
|
| SERNT |
10,25 |
354.650.106 |
% -9,93 |
|
| THYAO |
330,75 |
11.603.168.244 |
% 0,68 |
|
| ASELS |
361,50 |
11.146.903.999 |
% -3,21 |
|
| EREGL |
42,12 |
9.728.857.749 |
% 4,46 |
|
| AKBNK |
77,25 |
5.124.792.720 |
% 0,06 |
|
| ASTOR |
289,75 |
5.110.977.444 |
% -3,01 |
|
| SASA |
2,52 |
4.315.319.093 |
% 0,40 |
|
| PSGYO |
3,57 |
2.766.771.991 |
% -0,27 |
|
| HEKTS |
3,41 |
1.315.334.709 |
% -0,58 |
|
| IHLAS |
1,29 |
386.853.740 |
% 0,00 |
|
| INFO |
8,00 |
2.185.756.207 |
% 8,84 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Dolar |
46,5911 |
46,6600 |
% 0,20 |
|
| Euro |
53,0727 |
53,1528 |
% 0,16 |
|
| Sterlin |
61,3183 |
61,6257 |
% 9,25 |
|
| Frank |
57,3775 |
57,6651 |
% 10,13 |
|
| Riyal |
12,3716 |
12,4336 |
% 11,82 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Gümüş ONS |
59,10 |
59,20 |
% 0,66 |
|
| Platin |
1.614,06 |
1.634,18 |
% 0,66 |
|
| Paladyum |
1.202,96 |
1.218,33 |
% 0,66 |
|
| Brent Pet. |
73,18 |
73,18 |
% 0,66 |
|
| Altın Ons |
4.088,74 |
4.089,35 |
% 0,66 |
|
Seans Raporu
17:59
-
17:59XU030
BIST 30 endeksi dünkü kapanışına göre -50, 91 kaybederek (% -0.31 ) 16, 502
-
17:59XU100
Endeks 14, 237 puanda işlem görerek önceki kapanışının % -0, 16 altında . İşlem hacmi 121, 829.00 milyon TL de
-
17:57USAK
Yüzde -5.00 oranında düşüşle 1.52 lira fiyatla işlem gören hissede 139, 669, 757 adet işlem
-
17:56BYDNR
Yüzde -3.29 oranında düşüşle 37.60 lira fiyatla işlem gören hissede 637, 850 adet işlem
-
17:55A1CAP
Yüzde -5.41 oranında düşüşle 10.66 lira fiyatla işlem gören hissede 37, 304, 352 adet işlem
daha fazla