Apple`dan İran ile ilgili şok karar

26.08.2017 14:47

Son güncelleme : 28.08.2017 07:44

Apple, İran yapımı tüm mobil uygulamaları online mağazası App Store`dan kaldırdı.



İran'ın en büyük e-ticaret sitesi Digikala, yaklaşık 10 gün önce tüm uygulamaların durdurulduğunu açıkladı. Açıklamada, uygulamaların ABD tarafından İran'a getirilen yeni yaptırımlar yüzünden kaldırıldığı kaydedildi.

Apple'ın bu kararını değerlendiren İran İletişim Bakanı Muhammed Cavad Azari Cohrami, Apple'ın İranlı müşterilerine saygı duyması gerektiğini belirterek, "Apple, İran cep telefonu pazarında yüzde 11'lik paya sahip. Tüketici haklarına saygı, Apple'ın uymadığı bir ilke. Uygulamaların kaldırılmasıyla ilgili hukuki işlem başlatacağız" dedi.

Apple'ın uygulamaları kaldırması birçok İranlının tepkisini çekti. Sosyal paylaşım sitelerinde #StopRemovingIranianApps (İran yapımı uygulamaları kaldırmayı durdur) hashtag'i başlatıldı.

Apple, henüz bu kararla ilgili hiçbir açıklamada bulunmadı.





Sputniknews





18:0514.540
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  14.649  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.467
En Yüksek
14.649
BIST En Aktif Hisseler18:05
ENSRI 7,48 565.051.985 % 10,00  
HRKET 130,90 282.736.133 % 10,00  
DOGUB 104,70 39.917.962 % 9,98  
SELEC 202,70 327.211.313 % 9,98  
BRLSM 20,40 328.189.370 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 46,4835 46,5037 % 0,06  
Euro 52,8544 52,9267 % -0,01  
Sterlin 61,1294 61,4358 % 8,91  
Frank 57,1521 57,4386 % 9,70  
Riyal 12,3382 12,4001 % 11,52  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 61,45 61,51 % 0,66  
Platin 1.638,39 1.643,06 % 0,66  
Paladyum 1.230,06 1.233,13 % 0,66  
Brent Pet. 76,05 76,05 % 0,66  
Altın Ons 4.066,33 4.066,93 % 0,66