21.04.2024 18:01:06 BTK`ya şikayet yağdı - Türkiye'nin bir numaralı finans ve ekonomi portalı uzmanpara.com.

BTK`ya şikayet yağdı

11.07.2016 11:54

Son güncelleme : 11.07.2016 12:49

BTK`ya yılın ilk çeyreğinde gelen şikayet sayısı, yüzde 31 artışla 29 bin 397`ye yükseldi. En fazla şikayet cep faturaları için.



Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) bu yılın ilk üç ayında gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine yüzde 30,7 artışla 29 bin 397 olarak gerçekleşti.

BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, bu yılın birinci çeyreğinde kuruma 29 bin 397 şikayet yapıldı. Bu yılın ocak ayından itibaren Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden gelen şikayetlerin BTK online şikayet sistemine dahil edilmesinin de etkisiyle şikayet sayılarında artış görüldü. Söz konusu şikayetlerin 13 bin 122'si mobil, 11 bin 134'ü internet servis sağlayıcıları, 2 bin 903'ü sabit telefon, 2 bin 133'ü uydu platform, 105'i kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.

EN FAZLA ŞİKAYET GSM HİZMETLERİ İÇİN

Şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 45 ile GSM hizmetleriyle ilgili olduğu görüldü. Konularına göre yapılan ayrımda en fazla şikayetin faturalara ilişkin olduğu belirlendi.

Sektörel bazda milyon abone başına tüketici şikayeti sayısına bakıldığında ise aynı dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik bin 133,8, uydu platform hizmetlerine yönelik 596,2, sabit telefon hizmetlerine yönelik 256,4, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 177,8 ve Kablo TV hizmetlerine yönelik 90,3 tüketici şikayeti geldi.

Mobil sektörde en fazla tüketici şikayeti faturalara ilişkin gerçekleşti. Bu yılın birinci çeyreği itibarıyla toplam şikayetlerin yüzde 23,8’i faturalara ilişkin oldu. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet bağlantı sorununa ilişkin iken bu şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 26,3’ünü oluşturdu.

VATANDAŞ ABONELİK İPTALİNDE ZORLANDI

Uydu platform hizmetine ilişkin en fazla tüketici şikayeti aboneliğin feshi/iptali veya geçici durdurulması hizmetlerinden geldi. 2016 birinci çeyreği itibarıyla bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 39,4’ü olarak belirlendi.

Sabit telefon hizmetine ilişkin en fazla şikayet, bağlantı sorunuyla ilgili oldu. Söz konusu dönemde bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 48,3’üne denk geldi.

Elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren sabit ve mobil telefon hizmeti veren işletmeciler ile internet servis sağlayıcıları, uydu ve kablo-TV işletmecileri ile ilgili tüketici şikayetleri sektörde denetleyici ve düzenleyici kurum olan BTK’nın "tuketici.btk.gov.tr" adresinden yapabiliyorlar.





'
18:059.693
Değişim :  1,77% |  168,87
Açılış :  9.431  
Önceki Kapanış :  9.525  
En Düşük
9.421
En Yüksek
9.715
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
TTKOM 39,16 1.459.788.250 % 10,00  
MAGEN 19,58 356.147.014 % 10,00  
ISBTR 524.947,50 13.073.793 % 10,00  
TKFEN 44,94 644.409.466 % 9,99  
SILVR 22,68 111.500.027 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4915 32,5004 % 0,08  
Euro 34,5977 34,6901 % -0,12  
Sterlin 40,0387 40,2394 % -0,46  
Frank 35,5546 35,7328 % 0,28  
Riyal 8,6287 8,6720 % 0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,65 28,71 % 0,66  
Platin 934,17 937,32 % 0,66  
Paladyum 1.030,19 1.034,38 % 0,66  
Brent Pet. 87,24 87,24 % 0,66  
Altın Ons 2.391,52 2.392,09 % 0,66