E-ticaret hacminde 2018 hedefi 50 milyar lira

22.02.2018 12:07

Son güncelleme : 22.02.2018 16:31

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, 200 bin kişiye istihdam sağlayan e-ticaret sektörünün 2018 beklentilerine ilişkin, "2016 yılında Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından 30,8 milyar TL olarak açıklanan e-ticaret hacminin, 2017 sonuçları henüz açıklanmamış olsa da 40 milyar TL’ye kadar ulaşacağını öngörüyoruz. 2018 yılının sonunda bu rakamın 50 milyar TL`ye ulaşmasını hedefliyoruz." dedi.



Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği  (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de online  alışverişlerde ivmenin her geçen gün arttığını söyledi. Geçen yıl Black Friday,  11 Kasım Bekarlar Günü ve Cyber Monday (Siber Pazartesi) gibi tüm dünyada  yıllardır büyük indirim günleri olarak kutlanan özel günlerin Türkiye’de de yankı  uyandırdığını anımsatan Ekmekçi, tüketicilerin artık alışveriş ihtiyaçları için  bu özel günlerde e-ticaret sitelerinin gerçekleştirdiği büyük indirimleri  beklediklerini ifade etti.
 
Bunun da Türkiye’de güçlü bir online alışveriş kültürünün yerleşmeye  başladığının önemli bir göstergesi olduğunu vurgulayan Ekmekçi, "Tüketiciler  yılbaşı alışverişlerinde de çoğunlukla online kanalları tercih ettiler.  Geçtiğimiz günlerde kutladığımız 14 Şubat Sevgililer Günü’nde de bu güne özel  indirimler, sınırsız hediye seçenekleri ve anında teslimat gibi fırsatlar  sunuldu. Bu fırsatlar, tüketicinin gün içinde onlarca mağaza dolaşmaktansa  bulunduğu noktadan yalnızca bir bilgisayar, tablet ya da telefon aracılığıyla  dilediği ürünü kendi bütçesine uygun olarak ve anında fiyat karşılaştırması yapma  fırsatı da bularak satın almasını sağladı. Dolayısıyla bu yıl da bu ivmenin  artacağını ve tüketicinin online alışverişi artık hayatının vazgeçilmez bir  parçası haline getireceğini düşünüyoruz." diye konuştu.
 
E-ticaretin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yükselen bir trende  sahip olduğunu aktaran Ekmekçi, yılın ilk 2 ayında elde edilen sonuçların gün  geçtikçe daha çok tüketicinin e-ticaretle tanıştığını gösterdiğini kaydetti. 
 
Geçen yılın sonuçlarından memnuniyet duyduklarını belirten Ekmekçi,  "Sektör paydaşları için 2017 oldukça verimli bir yıl oldu. Bu yıl da geçen yıl  olduğu gibi yüzde 30-35’lik bir büyüme bekliyoruz. Sektör olarak başarılı bir  yılı geride bırakmış olsak da bu büyüme oranları hala bizim için çok yeterli  değil. Çünkü Türkiye’nin bu sektörde yüzde 50’ye varan bir büyüme potansiyeli  taşıdığını düşünüyoruz." ifadelerini kullandı.
 
Türkiye'de birçok perakende devinin dijital dönüşüm yaşadığını  anımsatan Ekmekçi, "Dünya çok kanallı iş modelini çoktan benimsemiş durumda ve  perakendenin dijitalleşmesi sektörü de büyüterek ülkemizde e-ticaret kültürünün  yerleşmesine büyük katkı sağlıyor. Şu an için Türkiye’de e-ticaret sektörünün  perakendedeki payı hala yüzde 3,5 seviyesinde. Yükselen bir grafik göstermesine  rağmen, bu oran hala dünya ortalamasının altında. Bu anlamda biraz gecikmiş olsak  da bu yıl ve önümüzdeki yıllarda dünya ortalamasını hızla yakalamayı  hedefliyoruz." diye konuştu.
    
"BUGÜN E-TİCARET SEKTÖRÜ YAKLAŞIK 200 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR"
 
Ekmekçi, e-ticaret sektöründe rekabetten ziyade ortak çalışmanın,  birlikte başarmanın ve ekosistemi birlikte büyütmenin çok daha önemli olduğunu  belirterek, "Sektörde hayata geçirilen her yenilik, inovasyon ve başarı hikayesi  e-ticaret pazarını da beraberinde büyütüyor ve geliştiriyor. Asıl amacımız,  Türkiye’deki e-ticaret sektör büyüklüğünün dünya ortalamasına ulaşması. Bu da  herkes için karlılığı beraberinde getirecektir." değerlendirmesinde bulundu.
 
Sektörün Türkiye ekonomisi için taşıdığı öneme ilişkin olarak Ekmekçi,  şu bilgileri verdi:
 
"Bugün e-ticaret sektörü yaklaşık 200 bin kişiye istihdam sağlıyor.  Sektör, kendi içinde yeni iş alanları ve meslekler de yarattı ve yaratmaya devam  ediyor. Türkiye’de e-ticaret hacmi ne kadar büyürse, sektördeki istihdam da bu  doğrultuda artıyor. Kategori yönetiminden dijital pazarlamaya, kullanıcı  deneyiminden IT’ye, lojistikten tedarik yönetimine kadar tüm alanlarda sektör  büyüdükçe ekipler de büyüyor. 2016 yılında Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından 30,8 milyar TL  olarak açıklanan e-ticaret hacminin, 2017 sonuçları henüz açıklanmamış olsa da 40  milyar TL’ye kadar ulaşacağını öngörüyoruz. 2018 yılının sonunda bu rakamın 50  milyar TL'ye ulaşmasını hedefliyoruz."
 
Elektronik kategorisinin sepet ortalamasına göre online alışverişte en  çok tercih edilen ürün grubu olduğunu aktaran Ekmekçi, bununla birlikte moda ve  anne-bebek kategorilerinin de yükselen trendler arasında yer aldığını  kaydetti.
 
"KULLANICI DENEYİMİNİ ARTTIRMA KONUSUNDA KRİTİK GELİŞİM ALANLARI  MEVCUT"
 
Emre Ekmekçi, sektörün lojistik sektörüne katkısına ilişkin,  "Geleneksel perakendeden farklı olarak, e-ticarette lojistik süreçler  öngörülebilir olmamakla birlikte anlık ve saatlik olarak oldukça değişken.  Bununla birlikte kargo şirketlerinin yaklaşık yüzde 20’lik iş hacmini e-ticaret  şirketleri karşılıyor diyebiliriz. Bu oran, özel günlerde ve indirim dönemlerinde  ortalama yüzde 7-8’lik artışlar gösterebiliyor." bilgisini verdi.
 
TÜİK tarafından yapılan Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım  Araştırması’nın 2017 sonuçlarını yorumlayan Ekmekçi, şöyle konuştu:
 
"Sektör ayrımı gözetmeksizin, tüketicilerin yüzde 50’sinin 'Yanlış  veya hasarlı ürün veya hizmetin teslim edilmesi' nedeniyle sorun yaşadığını  görüyoruz ve bu oran 2016’ya göre yüzde 7 artmış. İkinci büyük sorun, yüzde  47’lik bir oranla 'Teslimatın belirtilenden daha yavaş olması' olarak karşımıza  çıkıyor ve bu oran da  2016’ya göre yüzde 2 artmış. Burada aslında en çok  lojistik ve satış sonrası hizmetler alanlarında kullanıcı deneyimini arttırma  konusunda kritik gelişim alanları mevcut."





18:00115.748
Değişim :  -0,99% |  -1.159,30
Açılış :  117.316  
Önceki Kapanış :  116.908  
En Yüksek
117.391
En Düşük
115.312
BIST En Aktif Hisseler
KUTPO 38,84 46.605.348 % 9,97  
ULAS 5,64 9.907.055 % 9,94  
DOBUR 14,60 3.243.972 % 9,94  
MARKA 2,66 61.057.219 % 9,92  
BURCE 10,53 17.366.154 % 9,92  
Alış Satış %  
Dolar 0,0000 0,0000 % 0,00  
Euro 0,0000 0,0000 % 0,00  
Sterlin 8,5416 8,5845 % 0,26  
Frank 7,2397 7,2833 % 0,26  
Riyal 1,8246 1,8337 % 0,16  
Alış Satış %  
Altın Ons 1.772 1.778 -0,28  
Altın Gr. 391 392 1,03  
Cumhuriyet 2.538 2.559 4,90  
Tam 2.612 2.626 5,10  
Yarım 1.269 1.285 2,50  
Çeyrek 635 643 1,20  
Gümüş.Ons 17,99 18,02 0,06  
Gümüş Gr. 3,97 3,98 0,02  
B. Petrol 42,77 42,77 -0,37