EPDK`dan İGDAÅ`a fatura soruÅŸturması
06.05.2020 10:14Son güncelleme : 07.05.2020 09:38
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, İstanbul`da abonelerden gelen şikayetler üzerine doğal gaz faturalarının incelendiğini belirterek, "Gelen şikayetlere baktığımızda mevzuata aykırı sürelerde fatura düzenlendiğini tespit ettik. Bu durum haliyle vatandaşlarımızın faturasını oldukça yükseltmiş. Derhal soruşturma başlattık, gerekeni yapacağız" ifadelerini kullandı.
AA
EPDK'den yapılan yazılı açıklamada, salgın döneminde özellikle karantina bölgeleri için kıyasen fatura uygulamasına geçildiÄŸi hatırlatıldı.
Türkiye'nin büyük bölümünde elektrik ve doÄŸal gaz faturalarının düzenlenmesi için sayaçların okunduÄŸu belirtilen açıklamada, İstanbul’da ikamet eden doÄŸal gaz abonelerinden yoÄŸun ÅŸekilde gelen yüksek fatura ÅŸikayetlerinin tek tek incelendiÄŸi ve İGDAÅ'ın mevzuata aykırı sürelerde abonelere fatura düzenlediÄŸinin tespit edildiÄŸi vurgulandı.
DoÄŸal Gaz Piyasası Dağıtım ve MüÅŸteri Hizmetleri YönetmeliÄŸine göre abonelere kesilecek faturaların kapsamının ortalama 25 günden az 35 günden fazla olmaması gerektiÄŸi hatırlatılarak, İGDAÅ'ın vatandaÅŸlara 40-45 günlük fatura kestiÄŸi aktarıldı.
Açıklamada görüÅŸlerine yer verilen EPDK BaÅŸkanı Yılmaz, "Gelen ÅŸikayetlere baktığımızda mevzuata aykırı sürelerde fatura düzenlendiÄŸini tespit ettik. Bu durum haliyle vatandaÅŸlarımızın faturasını oldukça yükseltmiÅŸ. Derhal soruÅŸturma baÅŸlattık, gerekeni yapacağız." ifadelerini kullandı.
Yılmaz, şunları kaydetti:
"Sayaçların okunma süreleri belli. Bütün ÅŸirketler de ona göre sorumluluklarını bilecek, titizlikle görev yapacak. Sayaçları okurken, faturaları düzenlerken tüketicinin kafasında soru iÅŸareti oluÅŸturursanız, vatandaşı maÄŸdur ederseniz el birliÄŸi ile bugünlere getirdiÄŸimiz koskoca bir sektöre zarar verirsiniz. EPDK olarak bu konuda çok hassasız. Dağıtım ÅŸirketleri 25 yıldır, biz de kurum olarak 18 yıldır bu sürecin içindeyiz. DoÄŸal gaz sektöründe faturalandırmalar ile ilgili daha önce böylesi ÅŸikayetlerle karşılaÅŸmamıştık. Bundan sonra da tekrarlanmamasını, uzun yıllara dayalı bu güvenin zedelenmemesini umuyoruz.
Özel ÅŸirket olsun, belediye iÅŸtiraki olsun
bizim için farklı deÄŸil. İçinden geçtiÄŸimiz bu süreçte vatandaÅŸlarımızın maÄŸdur edilmesine, sektörümüze halel gelmesine asla müsaade etmeyiz. Vatandaşımız rahat olsun, bize güvensin. Onlara bir cep telefonu, bir mail kadar yakınız. Faturalarla ÅŸüphesi olan kurumumuzun internet sitesi üzerinden bize baÅŸvursun. Åikayetleri tek tek inceliyor ve gerekli adımları atıyoruz. İGDAÅ soruÅŸturması sonucunda da Kurulumuz mevzuata aykırılığı sabit görürse gerekli yaptırımları uygulayacağız."