Hızlı tüketim harcamaları azaldı

05.01.2016 11:43

Son güncelleme : 05.01.2016 11:59

Hızlı tüketim harcamaları Kasım 2015’te Kasım 2014’e göre %3,7 azaldı, Ekim 2015’e göre ise %2,6 arttı.



GFK'den yapılan açıklamaya göre, Kasım 2015 verilerine göre en yüksek değerler Gıda (%42) ve Taze Gıda (%34,5) kategorilerine aittir.

İNTERNET ÜZERİNDEN HIZLI TÜKETİM HARCAMALARI

Hızlı tüketim harcamalarında internet üzerinden yapılan harcamalar, toplam harcamalar içerisinde hala düşük bir paya sahip olsa da, Aralık 2014 – Kasım 2015’te bir önceki senenin aynı dönemine göre toplam hızlı tüketim harcamalarında %8’lik bir artış yaşanırken, internet üzerinden yapılan harcamalarda %38’lik bir artış yaşandı.
   
Aralık 2014 - Kasım 2015 aylarında internet üzerinden yapılan harcamalarda ilk beş kategori, bebek bezi, parfüm, çamaşır deterjanı, yemeklik yağ ve bulaşık makinesi deterjanı olurken, yapılan harcamaların içerisinde promosyonlu ürünlerin oranı %32’dir. Toplam hızlı tüketim harcamaları içerisinde bu oran sadece %4’tür.





17:5891.157
Değişim :  0,51% |  459,91
Açılış :  91.032  
Önceki Kapanış :  90.697  
En Yüksek
91.419
En Düşük
90.591