İngiltere`de `Murdoch`ın basın tekeline` tepki

04.01.2017 16:20

Son güncelleme : 05.01.2017 11:12

İngiltere`de Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch`ın Sky yayın kuruluşunun tamamını satın alma girişimi tepki çekerken, Murdoch`ın Sky`ı satın almaması için imza kampanyası başlatıldı.



İngiltere'de Avustralyalı medya patronu Rupert  Murdoch'ın Sky yayın kuruluşunun tamamını satın alma girişimi tepki çekerken,  Murdoch'ın Sky'ı satın almaması için imza kampanyası başlatıldı.

İngiltere Kültür ve Medya Bakanı Karen Bradley'e gönderilen ve  "Murdoch'ın Sky'ı satın almasını durdurun" başlıklı imza kampanyasının çağrı  metninde, İngiltere medya denetim kurumu Ofcom'un Murdoch'ın Sky kanalını satın  almasını engellemesi isteniyor.

Metinde, "Murdoch'ın halihazırda haberlerimiz üzerinde çok etkisi var.  Murdoch İngiliz basınında daha fazla güç kazandıkça, siyasetçiler seçmenlerden  çok onu dinleyecektir." ifadeleri yer alıyor.

Murdoch'ın Sky'ı satın almasının durdurulabileceği kaydedilerek,  Kültür ve Medya Bakanı Bradley'e bağımsız bir soruşturma başlatması çağrısı  yapılıyor. İmza kampanyasına şimdiye kadar 145 binden fazla kişi destek verdi.

İKİNCİ SATIN ALMA GİRİŞİMİ

Anamuhalefetteki İşçi Partisinin eski lideri Ed Miliband geçen ay  parlamentoda yaptığı konuşmada Hükümetten, Murdoch'ın Sky'ı satın almasını  engellemesini istemişti. Miliband, "Murdoch'ın yeni satın alma girişimiyle  geçmişten ders almadığının ortada olduğunu" iddia etmişti.

Murdoch, 2011'de de Sky kanalının tamamının satın almak istemiş ancak  ülkede patlak veren telekulak skandalı nedeniyle teklifi geri çekmişti.  İngiltere'de yargıya da taşınan telekulak skandalında, Murdoch'ın sahibi olduğu  bazı gazetelerin editörlerinin ve yöneticilerinin sansasyonel haber için yasa  dışı telefon dinledikleri ortaya çıkmıştı. Dava sürecinde, gazete yöneticilerinin  İngiliz siyasetçilerle kurdukları yakın ilişkiler de gün yüzüne çıkmıştı. Skandal  sonucu, Murdoch'ın sahibi olduğu 168 yıllık "News of the World" tabloid gazetesi  2011'de kapatılmıştı.

Murdoch'ın sahibi olduğu Amerikan medya şirketi "21st Century Fox",  yüzde 39'luk hissesine sahip İngiliz yayın şirketi Sky'ın tamamını satın almak  için 11,7 milyar sterlin teklif etmişti. Satın alma işlemenin tamamlanması için  denetleyici kurumun onayı gerekiyor.

85 yaşındaki medya patronu Rupert Murdoch İngiltere'de halihazırda,  Times, Sunday Times ve Sun gazeteleri ile Sky kanalının yüzde 39'unun sahibi.





18:051.408
Değişim :  0,03% |  0,38
Açılış :  1.406  
Önceki Kapanış :  1.408  
En Yüksek
1.413
En Düşük
1.400
BIST En Aktif Hisseler18:05
ISKUR 360.855,00 360.855 % 10,00  
SONME 39,70 4.560.458 % 9,97  
QUAGR 29,12 193.153.535 % 9,97  
SNPAM 16,99 469.643 % 9,97  
DOBUR 20,34 2.575.037 % 9,95  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,0604 8,0614 % 0,68  
Euro 9,6692 9,6770 % 0,74  
Sterlin 11,1278 11,1836 % 1,11  
Frank 8,7320 8,7846 % 0,94  
Riyal 2,1439 2,1546 % 0,68  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.777 1.777 13,27  
Altın Gr. 460 460 5,91  
Cumhuriyet 3.065 3.111 61,00  
Tam 3.042 3.121 54,28  
Yarım 1.470 1.510 26,26  
Çeyrek 737 755 13,13  
Gümüş.Ons 25,94 25,97 0,11  
Gümüş Gr. 6,72 6,73 0,07  
B. Petrol 66,71 66,71 -0,23