İnternetten yapılan alışverişte...

21.11.2014 10:41

Son güncelleme : 21.11.2014 10:41



IAB Türkiye araştırmasına göre internetten en çok seyahat alışverişi yapılıyor.

 


Tüketim gücü yüksek kitlenin internette yaptığı alışveriş en çok  seyahat üzerine.


IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması* verilerine göre Türkiye'de interneti en çok AB sosyo ekonomik statü (SES) grubunun  kullandığı görülüyor.


Türkiye'deki mevcut SES grupları incelendiğinde, internet kullanım  oranının en fazla olduğu kesim %73'le AB. AB SES grubunu,%56'lık kullanım oranıyla C1 grubu, %43 ile C2 grubu,%31 ile D ve E grubu izliyor.


AB SES grubu internet kullanıcıları cinsiyet dağılımının neredeyse eşit olduğu gözlemleniyor. Bu gruba dâhil olanların %51'i erkek, %49'u ise kadınlardan oluşuyor.18-35 yaş grubu %34 oranıyla AB SES grubu içindeki en büyük kitleyken, bu yaş grubunu%33'le45 yaş üstü, %19 ile 35 yaş üstü ve %15 ile de 18 yaş altı kullanıcılar takip ediyor.


AB SES grubuna mensup internet kullanıcılarının %35'i lise, %28'i üniversite ve üzeri, %22'si ilkokul ve altı, %15'iise ortaokul mezunlarından oluşuyor.


Tüketim gücü yüksek kitlenin neredeyse tamamı akıllı telefon sahibi ve internetten alışveriş yapıyor.


Ipsos MediaCT'nin Ipsos Affluent Survey** sonuçlarına göre tüketim gücü yüksek kitlenin teknolojik cihaz sahiplikleri incelendiğinde, akıllı telefon sahipliğinin %90 seviyesinde olduğu görülüyor. Dizüstü bilgisayar sahiplik oranı %83 iken, tablet ve masaüstü bilgisayar sahiplik oranları ise %46 seviyesinde seyrediyor.


Araştırmaya katılanların internet aktiviteleri incelendiğinde şunlar görülüyor  tüketim gücü yüksek internet kullanıcılarının %91'i sosyal ağlara üye,%84'ü internetten alışveriş yapıyor, %70'i ise gazeteyi internetten okuyor. İnternetten dergi okuyanların oranı %23'te, radyo dinleyenlerin oranı ise %22'de kalıyor.



İnternetten en çok uçak ve otel rezervasyonu yapıyorlar.


Araştırmaya göre, tüketim gücü yüksek kitle internette %48 oranıyla en fazla uçak bileti satın alıyor ve otel rezervasyonu yapıyor. Bunu %32 ile kadın giyim ürünleri,%27 ile kitap, %26 ile ayakkabı ve %23 ile etkinlik bileti alışverişi izliyor.


%90 oranında akıllı telefona sahip olan bu kitlenin akıllı telefon ve tabletlerinden indirdikleri uygulamaların oranları incelendiğinde ise,%61 sosyal medya, %60 oyun, %54 haber/gazete, %48 hava durumu ve %46 oranında müzik uygulaması indirdikleri görülüyor.





18:051.411
Değişim :  0,60% |  8,44
Açılış :  1.405  
Önceki Kapanış :  1.402  
En Yüksek
1.416
En Düşük
1.405
BIST En Aktif Hisseler18:05
DMSAS 7,81 101.787.008 % 10,00  
CASA 130,90 19.049.898 % 10,00  
SAMAT 6,49 28.970.610 % 10,00  
BAGFS 17,49 2.149.825 % 10,00  
DENGE 3,41 341.927 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 8,7022 8,7064 % 0,77  
Euro 10,3954 10,4029 % 0,90  
Sterlin 12,0904 12,1511 % 0,52  
Frank 9,4389 9,4958 % 0,72  
Riyal 2,3137 2,3253 % 0,73  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.777 1.777 -1,99  
Altın Gr. 497 497 3,05  
Cumhuriyet 3.300 3.352 10,00  
Tam 3.286 3.371 11,35  
Yarım 1.588 1.631 5,48  
Çeyrek 797 815 2,74  
Gümüş.Ons 25,97 26,00 0,09  
Gümüş Gr. 7,27 7,28 0,08  
B. Petrol 75,56 75,56 0,37