İnternetten yapılan alışverişte...

21.11.2014 10:41

Son güncelleme : 21.11.2014 10:41



IAB Türkiye araştırmasına göre internetten en çok seyahat alışverişi yapılıyor.

 


Tüketim gücü yüksek kitlenin internette yaptığı alışveriş en çok  seyahat üzerine.


IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması* verilerine göre Türkiye'de interneti en çok AB sosyo ekonomik statü (SES) grubunun  kullandığı görülüyor.


Türkiye'deki mevcut SES grupları incelendiğinde, internet kullanım  oranının en fazla olduğu kesim %73'le AB. AB SES grubunu,%56'lık kullanım oranıyla C1 grubu, %43 ile C2 grubu,%31 ile D ve E grubu izliyor.


AB SES grubu internet kullanıcıları cinsiyet dağılımının neredeyse eşit olduğu gözlemleniyor. Bu gruba dâhil olanların %51'i erkek, %49'u ise kadınlardan oluşuyor.18-35 yaş grubu %34 oranıyla AB SES grubu içindeki en büyük kitleyken, bu yaş grubunu%33'le45 yaş üstü, %19 ile 35 yaş üstü ve %15 ile de 18 yaş altı kullanıcılar takip ediyor.


AB SES grubuna mensup internet kullanıcılarının %35'i lise, %28'i üniversite ve üzeri, %22'si ilkokul ve altı, %15'iise ortaokul mezunlarından oluşuyor.


Tüketim gücü yüksek kitlenin neredeyse tamamı akıllı telefon sahibi ve internetten alışveriş yapıyor.


Ipsos MediaCT'nin Ipsos Affluent Survey** sonuçlarına göre tüketim gücü yüksek kitlenin teknolojik cihaz sahiplikleri incelendiğinde, akıllı telefon sahipliğinin %90 seviyesinde olduğu görülüyor. Dizüstü bilgisayar sahiplik oranı %83 iken, tablet ve masaüstü bilgisayar sahiplik oranları ise %46 seviyesinde seyrediyor.


Araştırmaya katılanların internet aktiviteleri incelendiğinde şunlar görülüyor  tüketim gücü yüksek internet kullanıcılarının %91'i sosyal ağlara üye,%84'ü internetten alışveriş yapıyor, %70'i ise gazeteyi internetten okuyor. İnternetten dergi okuyanların oranı %23'te, radyo dinleyenlerin oranı ise %22'de kalıyor.



İnternetten en çok uçak ve otel rezervasyonu yapıyorlar.


Araştırmaya göre, tüketim gücü yüksek kitle internette %48 oranıyla en fazla uçak bileti satın alıyor ve otel rezervasyonu yapıyor. Bunu %32 ile kadın giyim ürünleri,%27 ile kitap, %26 ile ayakkabı ve %23 ile etkinlik bileti alışverişi izliyor.


%90 oranında akıllı telefona sahip olan bu kitlenin akıllı telefon ve tabletlerinden indirdikleri uygulamaların oranları incelendiğinde ise,%61 sosyal medya, %60 oyun, %54 haber/gazete, %48 hava durumu ve %46 oranında müzik uygulaması indirdikleri görülüyor.





12:355.012
Değişim :  -0,97% |  -48,88
Açılış :  5.037  
Önceki Kapanış :  5.061  
En Yüksek
5.037
En Düşük
4.998
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler12:35
AYES 18,55 204.751 % 0,00  
ATSYH 93,00 923.301 % 0,00  
CMENT 58,30 86.008 % 0,00  
BRKO 4,45 237.540 % 0,00  
CASA 141,00 282.564 % 0,00  
12:35 Alış Satış %  
Dolar 19,3983 19,4015 % 0,08  
Euro 21,2605 21,2857 % 0,06  
Sterlin  
Frank  
Riyal  
12:35 Alış Satış %  
Altın Ons 1.987 1.987 -18,18  
Altın Gr. 1.238 1.238 -12,51  
Cumhuriyet 8.945 9.080 21,00  
Tam 8.877 9.046 -94,00  
Yarım 4.336 4.419 -46,00  
Çeyrek 2.168 2.223 -23,00  
Gümüş.Ons 25,08 25,10 -0,19  
Gümüş Gr. 15,64 15,66 -0,12  
B. Petrol 81,08 81,08 -0,02