Irak, güneyde petrol üretimine başladı

25.12.2017 15:01

Son güncelleme : 26.12.2017 09:44

Irak Petrol Bakanı Cebbar Luaybi, ülkenin güneyindeki Zikar kentinde petrol üretimine başladıklarını duyurdu.



AA

Irak'ın, ülkenin güneyindeki Zikar kentinde (Nasıriye) petrol üretimine başladığı bildirildi.
 
Irak Petrol Bakanı Cebbar Luaybi, yaptığı yazılı açıklamada, "Zikar'da Sabba petrol yatağından günlük 20 bin varil petrol üretimine başladık" ifadelerini kullandı.
 
Söz konusu yataktan doğal gaz üretimine de başlayacaklarını kaydeden Luaybi, yataktaki tesislerde günlük 100 bin varil petrol kapasitesi bulunduğunu ifade etti.
 
Irak hükümeti, geçen günlerde Zikar'da yeni petrol şirketi kurmuştu.
 
Ekonomisi tamamen petrole dayalı Irak, ürettiği günlük 4.5 milyon varil petrolün yaklaşık 3.5 milyon varilini ihraç ediyor.
 





14:1614.359
Değişim :  -1,24% |  -180,19
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.355
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler14:14
OSTIM 2,07 128.278.684 % 38,34  
RTALB 3,74 214.195.591 % 10,00  
ATEKS 125,40 1.994.916 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
KTSKR 106,80 109.267.866 % 9,99  
14:14 Alış Satış %  
Dolar 46,4924 46,5028 % 0,06  
Euro 52,7793 52,7900 % -0,27  
Sterlin 60,9958 61,3016 % 8,67  
Frank 57,0517 57,3377 % 9,51  
Riyal 12,3513 12,4133 % 11,64  
14:14 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,80 59,87 % 0,66  
Platin 1.614,08 1.617,89 % 0,66  
Paladyum 1.198,18 1.200,43 % 0,66  
Brent Pet. 75,47 75,47 % 0,66  
Altın Ons 4.043,94 4.044,57 % 0,66