Irak, güneyde petrol üretimine başladı

25.12.2017 15:01

Son güncelleme : 26.12.2017 09:44

Irak Petrol Bakanı Cebbar Luaybi, ülkenin güneyindeki Zikar kentinde petrol üretimine başladıklarını duyurdu.



AA

Irak'ın, ülkenin güneyindeki Zikar kentinde (Nasıriye) petrol üretimine başladığı bildirildi.
 
Irak Petrol Bakanı Cebbar Luaybi, yaptığı yazılı açıklamada, "Zikar'da Sabba petrol yatağından günlük 20 bin varil petrol üretimine başladık" ifadelerini kullandı.
 
Söz konusu yataktan doğal gaz üretimine de başlayacaklarını kaydeden Luaybi, yataktaki tesislerde günlük 100 bin varil petrol kapasitesi bulunduğunu ifade etti.
 
Irak hükümeti, geçen günlerde Zikar'da yeni petrol şirketi kurmuştu.
 
Ekonomisi tamamen petrole dayalı Irak, ürettiği günlük 4.5 milyon varil petrolün yaklaşık 3.5 milyon varilini ihraç ediyor.
 





17:5913.694
Değişim :  -1,28% |  -178,06
Açılış :  13.889  
Önceki Kapanış :  13.872  
En Düşük
13.662
En Yüksek
13.903
BIST En Aktif Hisseler17:59
HATSN 62,80 499.974.365 % 9,98  
AYCES 683,50 439.772.250 % 9,98  
EMPAE 119,10 1.719.956.911 % 9,97  
ENSRI 14,57 1.533.898.916 % 9,96  
AKFYE 25,18 190.259.101 % 9,96  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 45,9701 46,1116 % 0,18  
Euro 53,0096 53,1487 % -0,81  
Sterlin 61,1413 61,4478 % 8,93  
Frank 57,5654 57,8540 % 10,49  
Riyal 12,2101 12,2713 % 10,36  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 67,74 67,81 % 0,66  
Platin 1.768,06 1.791,83 % 0,66  
Paladyum 1.217,06 1.242,96 % 0,66  
Brent Pet. 92,95 92,95 % 0,66  
Altın Ons 4.329,21 4.329,79 % 0,66