Microsoft, Mudo ve Markafoni güçlerini birleştirdi
30.04.2015 15:52Son güncelleme : 30.04.2015 18:01
Microsoft, Mudo.com.tr ve Markafoni.com online perakende alanında iş birliğine gitti.
Microsoft'un bulut bilişim teknolojisi ve e-ticaret çözüm desteği sunduğu işbirliği ile Mudo.com.tr'nin tüm operasyonel ve pazarlama faaliyetleri Markafoni.com tarafından yürütülecek.
Söz konusu iş birliğinin tanıtımına yönelik düzenlenen basın toplantısı, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu ve Markafoni Grubu Üst Yöneticisi (CEO) İlker Baydar'ın katılımıyla İstanbul Maslak'taki Mudo Bahçe'de gerçekleştirildi.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, tüketicilere ciddi kolaylık sağlaması nedeniyle e-ticaretin hacminin önemli ölçüde büyüdüğünü söyledi. Mudo ve Markafoni ile yaptıkları anlaşmanın, basit bir iş birliği anlaşması olmadığını vurgulayan Özmen, şöyle konuştu:
"Mudo ve Markafoni, bu işe yatırım yaparak Türkiye'de Türk Hava Yolları (THY), Migros, Coca Cola ve Arçelik gibi çok büyük şirketlerin listesine katılıyorlar. Aynı zamanda dünyada Fortune 500 değdiğimiz, cirosu 5 milyar doların üzerinde olan şirketlerin yüzde 73'ünün yaptığı yatırımı yapmış oluyorlar."
2020'DE İNSAN BAŞINA 4,3 AKILLI CİHAZ DÜŞECEK
Bulut teknolojisini "insanoğlunun en başından bu yana gördüğü en büyük teknoloji devrimi" olarak niteleyen Özmen, müşteriye istediği zaman, istediği ürünü en iyi şartlarda verebilme ve müşteri memnuniyetini artırma hedefi doğrultusunda şirketlerin en büyük yardımcısının bulut teknolojisi olduğunu kaydetti. Özmen, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bulut, telefon, internet, bilgisayar ve çok farklı bileşenlerin bir araya geldiği bir konu. 2020 yılında dünyada 24 milyar akıllı cihazın olacağı konuşuluyor. 24 milyar cihaz birbirine bilgi verecek, bilgi alacak. Bu, insan başına 4,3 cihaz demek. Bunlar telefon, üzerinizdeki bir sensör, saat, bileklik ve ne olduğunu tam olarak bilemediğimiz bir lens olabilir. Bu 24 milyar cihaz devamlı veri üretiyorlar. Bu verilerin bir şekilde yönetilmesi gerekiyor ve bulut, bunun orkestrasyonunu yapan, bu platformu sağlayan çok önemli bir teknoloji atılımı.
Bulutla beraber insanlığın da çok değişeceğini düşünüyoruz. Bulut sayesinde bugüne kadar hiç yapılamayan sağlık analizleri yapılmaya başlıyor. Çin'de yaşayan, kanseri yenen bir toplumun diyet alışkanlıklarıyla kendi ülkenizdeki bir toplumun diyet alışkanlıklarını karşılaştırarak buradan farklı bir değişime geçebiliyorsunuz."
"MUDO.COM.TR'DEN YAPILAN SATIŞIN CİRODAKİ PAYINI YÜZDE 12'YE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ"
Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu da öncü şirketlerin gelişimlerini sürekli kılmak için kendilerini tamamlayacak diğer başarılı şirketlerle güç birliği oluşturarak tüketiciye en iyi ürünü, en uygun fiyatla, en hızlı şekilde sağlamak için çalışması gerektiğini ifade etti. Taviloğlu, şunları kaydetti:
"İşimizde en iyisini yaparken, farklı sektörlerde bizi tamamlayacak diğer başarılı markalarla da iş birliği yaparak büyümeye devam ediyoruz. Bu güç birliği ile dünyalı ürünümüzü dünyaya satabileceğimiz teknolojiyi hizmete sunuyoruz. mudo.com.tr üzerinden gerçekleştirilecek satışımızın genel ciromuz içerisindeki payını ilk yılda yüzde 5'e, ikinci yılda yüzde 9'a, üçüncü yılda ise yüzde 12 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz."
Markafoni Grubu CEO'su İlker Baydar ise Mudo ile e-ticaret platformlarında güç birliği gerçekleştirerek, sektör için önemli bir adım attıklarını belirtti. Söz konusu iş birliğiyle, pazarın sağlıklı büyümesi açısından yeni bir model oluşturduklarını vurgulayan Baydar, "Türk moda ve yaşam perakendesi sektörüne sağlayacağımız katkılar açısından çok heyecanlıyız, Mudo.com.tr'yi 2015 yılı içerisinde dünyaya açacağız" ifadelerini kullandı.