Otomotiv ihracatından en büyük payı AB ülkeleri aldı

08.04.2018 11:39

Son güncelleme : 09.04.2018 10:31

Otomotiv sanayisinin ihracatı, mart ayında 3,1 milyar dolarla aylık bazda tarihinin en yüksek seviyesine ulaşırken, ilk çeyrekte sektörün yaptığı ihracattan en büyük payı yüzde 78 ile Avrupa Birliği (AB) ülkeleri aldı.



AA

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mart ayında en  fazla ihracatı, 3 milyar 146 milyon 222 bin dolarla yine otomotiv sektörü yaptı.  Sektör, geçen ay toplam ihracattan yüzde 20,8 pay aldı.

Martta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 16,1 artan otomotiv  endüstrisinin ihracatı, aylık bazda ilk defa 3 milyar dolar barajını aşarak tüm  zamanların en yüksek seviyesini gördü.

Sektörün ihracatı, bu yılın ilk 3 ayında ise geçen yılın aynı dönemine  kıyasla 17,5 artarak 8 milyar 228 milyon 175 bin dolara yükseldi.

EN FAZLA İHRACAT ALMANYA'YA

İlk çeyrek itibarıyla dünya genelinde 188 noktaya ihracat  gerçekleştiren otomotiv endüstrisi, en fazla ihracatı 1 milyar 209 milyon 369 bin  dolarla Almanya'ya yaptı. Sektörün Almanya'ya ihracatı 2018'in ilk 3 ayında geçen  yılın aynı dönemine göre yüzde 13,2 arttı.

Otomotiv sanayisinin en çok ihracat yaptığı ülkeler sıralamasında  Almanya'yı, 944,2 milyon dolarla İtalya, 846,8 milyon dolarla Fransa, 752,9  milyon dolarla Birleşik Krallık, 444 milyon dolarla İspanya, 364,8 milyon dolarla  Belçika, 294,8 milyon dolarla Polonya, 289,9 milyon dolarla ABD, 280,7 milyon  dolarla Slovenya, 242 milyon dolarla Hollanda takip etti.

Ülke grubu olarak bakıldığında ise ilk çeyrekte otomotiv endüstrisinin  en büyük ihracat pazarı Avrupa Birliği olmaya devam etti.

Sektörün toplam ihracatından yüzde 78 pay alan AB ülkelerine ocak-mart  aylarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 15,4 artışla 6 milyar 408  milyon dolarlık otomotiv endüstrisi ihracatı yapıldı.

İHRACATIN YÜZDE 88'İ 4 İLDEN YAPILIYOR 

Yılın ilk çeyreğindeki 8,3 milyar dolarlık otomotiv sanayisi  ihracatının yüzde 88'ine tekabül eden 7,3 milyar dolarlık kısmı Marmara  Bölgesi'ndeki 4 ilden yapıldı.

Otomotiv endüstrisinin ihracatında, Bursa 2 milyar 366 milyon dolarla  ilk sırada yer aldı. Bu ili, 1 milyar 775 milyon dolarla Kocaeli, 1 milyar 749  milyon dolarla İstanbul, 1 milyar 372 milyon dolarla Sakarya takip etti.

Sektörün ihracatı, ilk 3 ayda geçen yılın aynı döneminde göre  Kocaeli'de yüzde 32,2, İstanbul'da yüzde 30,6, Sakarya'da yüzde 8,9, Bursa'da  yüzde 4,3 arttı.

Ankara 302,2 milyon dolarlık, İzmir 172,1 milyon dolarlık ve Manisa  125,6 milyon dolarlık otomotiv sanayisi ihracatı gerçekleştirdi.

İlk çeyrekte otomotiv ana sanayisinin ihracatı 5 milyar 338 milyon  dolar olurken, yan sanayide ihracat 2 milyar 713 milyon dolar seviyesinde  gerçekleşti.
 
  
 
 
 
 
 
 





17:5914.331
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.331  
En Düşük
14.324
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler17:59
OSTIM 2,22 323.798.151 % 48,37  
RTALB 3,74 224.867.005 % 10,00  
GEDIK 7,37 391.562.748 % 10,00  
ATEKS 125,40 2.693.895 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5073 46,5294 % 0,05  
Euro 52,9532 53,0325 % 0,34  
Sterlin 61,1342 61,4406 % 8,92  
Frank 57,1977 57,4844 % 9,79  
Riyal 12,3530 12,4149 % 11,65  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 57,41 57,48 % 0,66  
Platin 1.569,86 1.574,89 % 0,66  
Paladyum 1.174,21 1.179,03 % 0,66  
Brent Pet. 72,90 72,90 % 0,66  
Altın Ons 3.990,06 3.990,63 % 0,66