Tüketici teknolojisi pazarı yüzde 12 büyüdü

31.05.2016 15:56

Son güncelleme : 31.05.2016 16:47

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2016’nın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %12,3 oranında bir büyüme performansı ile 10,6 milyar TL’lik ciro değerini elde etti.



Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2016’nın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %12,3 oranında bir büyüme performansı ile 10,6 milyar TL’lik ciro değerini elde etti. Bir önceki yılın aynı dönemine göre ciroda en fazla büyüyen sektörler telekom, küçük ev aletleri ve büyük beyaz eşya olurken bilgi teknolojileri ve görüntüleme sistemleri daraldı.

Türkiye 2016 Birinci Çeyrek Sonuçlarına göre, Telekom pazarı 2016 yılının ilk çeyreğini bir önceki yılın aynı dönemine göre çift haneli büyüme göstererek 5 milyar TL ciro hacmi ile kapattı. Sektörün dominant ürün grubu akıllı telefonlarda süregelen çift haneli büyüme performansı toplam sektör büyümesini destekleyen en önemli etken olarak ön plana çıkıyor.

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ: 2016’NIN İLK ÇEYREĞİ IT SEKTÖRÜ İÇİN ZORLAYICI OLDU

Bilgi teknolojileri sektöründe çift haneli küçülmeler devam ediyor  cirosal küçülme özellikle taşınabilir bilgisayar ve tablet ana ürün gruplarından geliyor. Özellikle tabletlerde pazar doygunluğa ulaştı. Akıllı telefon ekranlarının büyümesi, Phablet ve 2in1 cihazlar da tablet pazarını etkiliyor.

Masaüstü bilgisayarlarda tek haneli olmak üzere  özellikle monitörler ile klavye, mouse gibi tamamlayıcı ürün gruplarında geçen sene ilk çeyreğe kıyasla çift haneli cirosal büyümeler görmeye başladık.

OFİS MAKİNELERİ VE SARF MALZEMELERİ: CİROSAL BÜYÜME DEVAM EDİYOR

Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektörü bir önceki yılın ilk çeyreğine bakıldığında tek haneli cirosal büyüme gösteriyor. 2015 ve 2016 ilk çeyrekler karşılaştırıldığında tek fonksiyonlu yazıcılarda küçülme gözlemlenirken, çok fonksiyonlu yazıcılar ve sarf malzemeleri ürün gruplarında tek haneli cirosal büyümeden bahsedebiliriz.

BÜYÜK BEYAZ EŞYA: BÜYÜME DEVAM ETTİ

Beyaz eşya sektör cirosu 2015 yılı ilk çeyreğe göre çift haneli büyüme ile 2 Milyar TL seviyelerine ulaşmıştır. Dört büyük beyaz eşyanın hepsi 2016 yılının ilk çeyreğini pozitif büyüme ile kapatırken en büyük büyüme buzdolaplarında gözlemlenmiştir.

Buzdolaplarından hemen sonra fırın ve bulaşık makineleri de çift haneli büyüyen diğer kategoriler olmuştur. Sadece çamaşır makineleri tek haneli büyümede kalmıştır. Sektörde ürün çeşitliliğinin önemi sürekli artmaktadır.

Buzdolaplarında iki kapılı buzluk altta no-frost ürünler büyümesine devam etmiş hem buzdolapları içerisinde hem de dört büyük beyaz eşya
içerisinde büyümeye en çok katkı yapan ürünler olmuşlardır. Bulaşık makinelerinde 5 programlı ürünler, çamaşır makinelerinde ise 9 KG ve
üstü kapasiteli ürünler büyümeleriyle dikkat çekmişlerdir. Ankastre fırınlar ise fırın kategorisini büyütmeye devam etmektedir.

KÜÇÜK EV ALETLERİ: CİRO BÜYÜMESİ DEVAM EDİYOR

Küçük ev aletler sektörü bir önceki yıl aynı döneme göre çift haneli büyüme elde etti ve telekomdan sonra en fazla büyüme performansı sergiledi. Elektrikli süpürgeler Eylül ayında uygulanan yeni enerji verimlilik yasası ile birlikte çift haneli büyüme göstererek sektörün büyümesinde en etkili kategori olmuştur. Yeni vergi yasasının fiyat seviyesine yansıması ve premium ürünlere yönelim de cirosal anlamda büyümeyi tetikledi.

Ciroda en iyi performanslar sırası ile elektrikli süpürgeler, kadın/erkek tıraş makineleri, sıcak içecek hazırlama, tost makineleri, gıda hazırlama, saç/sakal kesiciler, su ısıtıcıları, ütü, saç kurutucular, saç şekillendiriciler olurken ekmek yapma makineleri, fritöz ve narenciye/katı meyve sıkacakları küçülme gösteren kategorilerdir.

Çok fonksiyonlu / özellikli, yüksek teknolojili ürünlere eğilimin artması ile siklonik süpürgeler, lazer epilasyon cihazları ve Türk kahve makineleri gibi segmentlere ilgi arttı.

TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ: DURAĞAN BÜYÜME

Tüketici elektroniği sektöründe yılın ilk çeyreğinde geçen yıla aynı döneme göre hemen hemen aynı ciro seviyesi elde edildi ve büyüme oranı sıfır seviyesinde kaldı. Aksiyon kameralarda daha önceki dönemlerdeki oranlara benzer şekilde 2016 ilk çeyrekte hemen hemen 3 haneli büyüme oranları elde edildi.

Görüntüleme: Küçülme oranı azalıyor

Görüntüleme sektörü yılın ilk çeyreğini yine negatif çift haneli büyüme performansı ile kapatmış olsa da, daralmanın önceki dönemler ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde azalmış olduğu söylenebilir. Cirosal küçülmeyi frenleyen etki ise D-SLR ürünlerden geliyor.

Özet: Çift Haneli Büyüme Devam Ediyor

Tüketici Teknolojisi Ürünleri pazarı, 2016’nın ilk çeyreğinde, önceki çeyrekler ile karşılaştırıldığında yine çift haneli büyüme performansını sürdürdü. Bir önceki yılın aynı çeyreğine oranla, pozitif büyüme kaydeden sektörler sırasıyla Telekom, Küçük Ev Aletleri, Ofis Ekipmanları & Sarf Malzemeleri olurken, Tüketici Elektroniği çok küçük de olsa pozitif büyüme elde etti. Bilgi Teknolojileri ve Görüntüleme Sistemleri sektörleri ise ciroda daraldı





18:051.061
Değişim :  2,53% |  26,19
Açılış :  1.030  
Önceki Kapanış :  1.034  
En Yüksek
1.062
En Düşük
985
BIST En Aktif Hisseler
EGGUB 95,15 17.840.018 % 10,00  
KARTN 603,90 23.634.281 % 10,00  
YONGA 25,74 407.814 % 10,00  
YBTAS 7.645,00 427.254 % 10,00  
ISBIR 1.298,00 252.756 % 10,00  
Alış Satış %  
Dolar 0,0000 0,0000 % 0,00  
Euro 0,0000 0,0000 % 0,00  
Sterlin 9,4867 9,5343 % 0,20  
Frank 7,9580 8,0059 % 0,60  
Riyal 1,9383 1,9480 % 0,90  
Alış Satış %  
Altın Ons 2.035 2.036 -28,19  
Altın Gr. 477 477 -2,28  
Cumhuriyet 3.267 3.316 52,00  
Tam 3.248 3.331 -89,76  
Yarım 1.570 1.611 -43,42  
Çeyrek 787 806 -21,71  
Gümüş.Ons 28,26 28,35 -0,62  
Gümüş Gr. 6,62 6,65 -0,08  
B. Petrol 44,66 44,66 -0,43