Türk Hava Yolları`ndan transit açıklaması

30.05.2016 09:19

Son güncelleme : 30.05.2016 09:37

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60`a yükselttiklerini söyledi.



THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60'a yükselttiklerini söyledi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zarara karşın EBIDTA’nın (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) ekside olmamasının önemine işaret ediyor.

Aycı, Habertürk gazetesinden Yavuz Barlas'a değerlendirmelerde bulundu:

"Yüzde 20’lik EBIDTA marjı hedefimizi koruyoruz. Önemli olan da burada tüm gelişmelere rağmen kâr üretebilmek. Turizm sektörünün durumu ortada ama biz bu dönemde transit uçuşlarımızın oranını yüzde 60’a yükselttik. Öyle ki İstanbul’da havalimanı, Paris’i geçti. Önümüzde Avrupa’da bir tek Londra’daki Heathrow kaldı. Bugün transitin çok faydasını görüyoruz. Yarın işler düzeldiğinde asıl işte o zaman göreceğiz pozitif katkısını. Ve durmuyoruz Afrika pazarında derinleşmeye çalışıyoruz. Buradaki fırsatlara bakıyoruz. İşbirliklerini artırıyoruz. Son olarak Senegal ile bir işbirliği yaptık. Bunlar artacak. Pazar payımızı artıracağız bu coğrafyada.”

MATEMATİĞİNE HÂKİM

Nette zarar açıklamasına karşın 50 milyon dolar EBITDA kârı olan THY’nin borcu 9 milyar dolar civarında. Bu hisse senetlerinin performansına elbette etki ediyor. Ancak THY yönetimi de hissenin sonuna kadar arkasında. Zira genel kurulda alınan kararla THY sermayesinin yüzde 10’una kadar hisse geri alımı da gerçekleştirebilir. Hatta yöneticiler bile şirkete duydukları güveni göstermek için yasal sınırlar çerçevesince hisse satın alabilir.

Yatırım Ajansı’ndaki görevinden de yakından takip ettiğim İlker Aycı, havacılık sektöründeki ilk yılını tamamladı. Finans sektörüne hâkimiyeti kadar havacılığın da matematiğine çok kısa sürede hâkim olmuş.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zararın geçici olduğu görüşünde: “Bizim borçlarımız hep uzun vadeli farklı döviz cinslerindem bugün kur kaynaklı zarar gibi görünen işlemler yarın kâra dönüşür. Önemli olan faaliyet kârımızdır. İşleri büyütmek pazarlara derinlemesine nüfus etmek. Müşteri memnuniyetini artırmak. Tüm konsantrasyonumuzu buna veriyoruz. Çünkü artık ilk 10’dayız. Bu ligde tutunmak değil ilk sıralara oynamak istiyoruz. Tüm ekip arkadaşlarımız da bu motivasyonda.”

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60'a yükselttiklerini söyledi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zarara karşın EBIDTA’nın (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) ekside olmamasının önemine işaret ediyor.

Aycı, Habertürk gazetesinden Yavuz Barlas'a değerlendirmelerde bulundu:

"Yüzde 20’lik EBIDTA marjı hedefimizi koruyoruz. Önemli olan da burada tüm gelişmelere rağmen kâr üretebilmek. Turizm sektörünün durumu ortada ama biz bu dönemde transit uçuşlarımızın oranını yüzde 60’a yükselttik. Öyle ki İstanbul’da havalimanı, Paris’i geçti. Önümüzde Avrupa’da bir tek Londra’daki Heathrow kaldı. Bugün transitin çok faydasını görüyoruz. Yarın işler düzeldiğinde asıl işte o zaman göreceğiz pozitif katkısını. Ve durmuyoruz Afrika pazarında derinleşmeye çalışıyoruz. Buradaki fırsatlara bakıyoruz. İşbirliklerini artırıyoruz. Son olarak Senegal ile bir işbirliği yaptık. Bunlar artacak. Pazar payımızı artıracağız bu coğrafyada.”

MATEMATİĞİNE HÂKİM

Nette zarar açıklamasına karşın 50 milyon dolar EBITDA kârı olan THY’nin borcu 9 milyar dolar civarında. Bu hisse senetlerinin performansına elbette etki ediyor. Ancak THY yönetimi de hissenin sonuna kadar arkasında. Zira genel kurulda alınan kararla THY sermayesinin yüzde 10’una kadar hisse geri alımı da gerçekleştirebilir. Hatta yöneticiler bile şirkete duydukları güveni göstermek için yasal sınırlar çerçevesince hisse satın alabilir.

Yatırım Ajansı’ndaki görevinden de yakından takip ettiğim İlker Aycı, havacılık sektöründeki ilk yılını tamamladı. Finans sektörüne hâkimiyeti kadar havacılığın da matematiğine çok kısa sürede hâkim olmuş.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zararın geçici olduğu görüşünde: “Bizim borçlarımız hep uzun vadeli farklı döviz cinslerindem bugün kur kaynaklı zarar gibi görünen işlemler yarın kâra dönüşür. Önemli olan faaliyet kârımızdır. İşleri büyütmek pazarlara derinlemesine nüfus etmek. Müşteri memnuniyetini artırmak. Tüm konsantrasyonumuzu buna veriyoruz. Çünkü artık ilk 10’dayız. Bu ligde tutunmak değil ilk sıralara oynamak istiyoruz. Tüm ekip arkadaşlarımız da bu motivasyonda.”






18:0511.166
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  11.186  
Önceki Kapanış :  11.166  
En Düşük
11.147
En Yüksek
11.244
BIST En Aktif Hisseler18:05
SAMAT 7,94 138.057.470 % 204,04  
BAYRK 37,62 542.655.121 % 10,00  
OZRDN 10,01 11.272.064 % 10,00  
KUTPO 122,10 211.164.335 % 10,00  
PINSU 12,98 348.556.576 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,3035 41,3088 % 0,07  
Euro 48,8786 48,9450 % 0,31  
Sterlin 56,2798 56,5619 % -0,04  
Frank 52,3288 52,5911 % -0,12  
Riyal 11,0158 11,0710 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 41,51 41,54 % 0,66  
Platin 1.375,45 1.380,08 % 0,66  
Paladyum 1.165,71 1.170,54 % 0,66  
Brent Pet. 67,86 67,86 % 0,66  
Altın Ons 3.660,91 3.661,28 % 0,66