BASIN BÜLTENİ-Yeni Ford Ranger ve Ranger Raptor, standartlara meydan okuyor
		
			19.07.2019 13:15
			
			
		 	
	
		
			 
 
			
		
		    Sınıfındaki benzersiz ve rakipsiz özelliklerle çıtayı iyice 
yükselten yeni Ford Ranger ve Raptor yenilenen motoruyla yüksek 
performans ve üstün yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Yeni 2.0 
litre EcoBlue motor yüzde 24’e varan yakıt verimliliği sunuyor ve 213 
PS gücünde çift turbolu versiyonu da bulunurken yeni 10 vitesli 
otomatik şanzıman bu sınıfta bir ilk olmasıyla dikkat çekiyor. 
    Yeni Ford Ranger  yaya algılama ve akıllı hız sınırlama gibi 
özellikler de dahil olmak üzere ileri teknoloji sürüş destek 
sistemleri ile pick-up pazarındaki standartları yeniden belirliyor. 
Aktif park asistanı veya kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi 
özellikler günlük kullanım kolaylığını destekliyor. Yeni Ford Ranger  
XLT ve Wildtrack donamım paketleri, 170 PS ve 213 PS gücünde 2.0 litre 
EcoBlue motor seçenekleri, 4x2 ve 4x4 ile manuel şanzıman ve otomatik 
şanzıman alternatifleri ile satışa sunuluyor.
    Ford, ayrıca pick-up pazarındaki en yeni üyesi Ranger Raptor ile 
seçeneklerini ikiye çıkarıyor. Yeni Ranger’ın ardından Ekim ayında 
pazara sunulacak olan ve efsanevi Ford F150’den ilham alınarak 
geliştirilen Ford Ranger Raptor güçlendirilmiş şasi, 213 PS ve 500 Nm 
üreten yüksek performanslı 2.0 EcoBlue motor, 10 vitesli otomatik 
şanzımanıyla Ford Performance ruhunu yansıtıyor. Gelişmiş süspansiyon 
sistemi ve lastikler dışında Arazi Yönetim Sistemi gibi çözümlerle en 
zorlu arazi şartlarını dize getiriyor.     
    Yeni Ford Ranger sınıfının standartlarını yeniden belirliyor
    Yeni Ford Ranger  daha güçlü ve daha verimli motoru ile bünyesinde 
barındırdığı yenilikçi teknolojilerle sınıfının standartlarını yeniden 
belirliyor. Avrupa’nın en çok satan pick-up modeli SCR dahil en 
gelişmiş motor teknolojilerini bünyesinde barındıran 2.0 litre EcoBlue 
dizel motor seçeneği yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla kombine 
edildiğinde yüzde 24’e varan yakıt verimliliği sunuyor. Yeni 2,0 litre 
hacimli EcoBlue Bi-turbo motor 213 PS güç ve 500 Nm tork değeriyle 
yerini aldığı 3,2 litre TDCi motora kıyasla daha küçük hacmine karşın 
fazladan 13 PS güç ve 30 Nm tork üretiyor. 
    Yeni Ford Ranger  dört tekerlekten çekiş sistemi ve SYNC 3 ile 
kullanıcılara tamamen yeni çözümler sunuyor. Bu sınıfta yaya algılama 
özelliğine sahip çarpışma önleme sistemi ve akıllı hız sınırlama 
özelliklerini standart olarak sunan ilk pick-up olan yeni Ford Ranger 
aktif park yardımcısı da dahil olmak üzere olası bir çarpışmayı 
önleyen veya etkilerini en aza indiren gelişmiş sürüş destek 
sistemleri sunuyor. Ürün gamının güçlü versiyonlarında daha konforlu 
bir sürüş için aktif gürültü yönetimi teknolojisi sunulurken, Ranger 
Wildtrak kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi donanımlarıyla 
kullanım kolaylığı sunuyor. 
    800 mm (80 cm) ile sınıfının en iyi su geçiş derinliğine sahip 
olan ve 230 mm yerden yüksekliğe sahip olan yeni Ford Ranger sürücü ve 
beraberindeki yolcuların konforunu bozmadan zor arazi koşullarını dize 
getirmek için tasarlandı. 29 derecelik yaklaşma ve 21 derecelik 
uzaklaşma açıları asfalt dışı yollarda güvenle ilerlemeye yardımcı 
oluyor. Üstün off-road performansını 3.500 kg römork çekme kapasitesi 
ve 1.252 kg yükleme kapasitesi tamamlıyor.  
    Güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip 2.0 litre EcoBlue 
dizel motor
    Ford Ranger’’da kullanılan yeni 2.0 litre EcoBlue turbo dizel 
motor performansla yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Bu motor 
giriş seviyesinde 170 PS güç ve 420 Nm tork üretiyor ve 8,3 lt/100 km 
yakıt tüketiyor ve 216 gr/km CO2 emisyon salım değerine ulaşıyor. Aynı 
motorun bi-turbo versiyonu 213 PS güç ve 500 Nm tork üretiyor. Bu 
versiyon 9,2 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 228 gr/km CO2 emisyon salım 
değerine ulaşıyor.
    Optimize edilen kompakt boyutlu turbo besleme sayesinde yeni motor 
yerini aldığı 2,2 litre hacimli TDCi motora kıyasla özellikle alt 
devirlerde daha yüksek hava iletimi gerçekleştiriyor ve böylece tüm 
devir aralıklarında daha canlı ve atak bir sürüş hissi sunuyor. Ürün 
gamının tepe noktasını oluşturan bi-turbo versiyonda her iki turbo 
besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi için seri çalışıyor. Üst 
devirlerde küçük turbo devreden çıkarken büyük turbo yüksek güç 
üretimi için çalışmaya devam ediyor.
    Vites yolları belirgin ve vites geçişleri yumuşak altı ileri 
manuel şanzıman dışında 170 PS ve 213 PS versiyonları bu sınıfta 
benzersiz 10 vitesli otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Daha geniş 
aralıklı oranlar ve şanzımanın değişen koşullara adapte olmasına izin 
veren gerçek zamanlı uyarlanabilir vites değişimleri gibi özellikler 
farklı sürüş koşullarında mümkün olan en iyi performans, yakıt 
verimliliği veya akıcı sürüş özelliklerini tesis etmeye yardımcı 
oluyor. Ford’un gerçek yaşam sürüş koşullarına göre belirlediği 
verilere göre yeni dizel motor yerini aldığı motora kıyasla manuel 
şanzımanla kullanıldığında yüzde 4 yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla 
kullanıldığında yüzde 24’e varan yakıt ekonomisi sağlıyor. 
    SYNC3 Araç içi iletişim ve eğlence sistemi
    Yeni Ford Ranger ile birlikte sunulan SYNC 3 bağlanabilirlik 
çözümleri sürüş esnasında her an bağlı kalma olanağı sunuyor. Ford’un 
basit sesli komutlar veya 8 inçlik dokunmatik ekran üzerinden kumanda 
edilebilen SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android 
Auto™ uyumluluğu ile yolculukları keyfe dönüştürüyor. 
    Daha güvenli bir sürüş deneyimi
    Yeni Ford Ranger olası çarpışmaları önleyen veya etkilerini 
azaltan Yaya Algılama Özelliğine Sahip Çarpışma Önleme Sistemi ve 
Akıllı Hız Sınırlandırma teknolojileriyle yollara çıkan sınıfının ilk 
modeli. Sistem, bir çarpışma riski algıladığında önce sürücüyü işitsel 
ve görsel olarak uyarıyor ve sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde 
fren pedalı ve disklerin tepki verme süresini kısaltmak üzere hazırlık 
yapıyor ve sürücünün hala reaksiyon göstermemesi halinde sistem aracın 
hızını düşürmek için otomatik olarak fren yapıyor. 
    Akıllı Hız Sınırlandırma Sistemi ise hız sınırlandırma ile trafik 
işareti tanımlama teknolojilerini bir arada kullanıyor ve Ranger’ın 
maksimum hızını değişen hız sınırlarına otomatik olarak uyarlıyor. 
Sürücü direksiyon kumandalarını kullanarak aracın maksimum hızını 
ayarlarken ön cama entegre kamera trafik işaretlerini algılıyor ve 
algılanan hız sınırının sürücünün ayarladığı hızdan düşük olması 
halinde ise aracın seyir hızını düşürüyor. Hız sınırının artması 
halinde sistem sürücünün seyir hızını yeni hız sınırına kadar 
arttırmasına izin veriyor. 
    Yeni Ford Ranger ilk kez Ford’un Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma 
özelliğiyle donatılırken, Aktif Park Yardımcısı sürücü sadece gaz ve 
fren pedalını kontrol ederken direksiyon manevralarını otomatik olarak 
gerçekleştirerek aracı paralel park alanlarına park ediyor. Şerit 
Takip Uyarısı, Şerit Takip Yardımcısı, Uyarlanabilir Hız Sabitleme 
Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, ön ve arka park sensörleri, 
geri görüş kamerası ve standart olarak sunulan Devrilme Önleme ve 
Römork Salınım Kontrolü fonksiyonlarına sahip Elektronik Stabilite 
Kontrolü gibi donanımlar sürücünün konfor ve rahatlığına katkıda 
bulunuyor. 
    Yeni Ford Ranger’da  XLT donanım versiyonunda 170 PS gücünde 2.0 
litre EcoBlue ve Wildtrack donanımda 213 PS gücünde 2.0 litre EcoBlue 
olmak üzere farklı donanım ve motor kombinasyonu bulunuyor. Motor ve 
donanım seçeneğine bağlı olarak manuel şanzıman dışında otomatik 
şanzıman ve 4x2 veya 4x4 çekiş sistemi alternatifleri tercih 
edilebiliyor. Yeni Ford Ranger 200.900 TL’den başlayan fiyatlarla 
müşterileri bekliyor.
    Yeni Ford Ranger Raptor: Gerçek off-road pick-up deneyimi 
    Avrupa’nın en çok satan pick-up modelinin en güçlü ve yüksek 
performanslı versiyonu olan yeni Ford Ranger Raptor gerçek off-road 
pick-up performansını Ekim ayında Türkiye’ye getiriyor. Ford F-150 
Raptor ilham alınarak geliştirilen yeni Ranger Raptor agresif ve 
dinamik bir tasarımla dikkat çekerken canlı renkler bu agresif ve 
dinamik görünümü tamamlıyor. Dünyanın ilk seri üretim yüksek 
performanslı off-road kamyoneti olan Ford F-150 Raptor’dan ilham 
alınan yeni ön ızgara yüksek performanslı HID Bi-Xenon farların 
arasındaki boşluğu tamamen dolduruyor. Zorlu çöl kullanımlarını 
destekleyecek şekilde tasarlanan ve LED sis farlarıyla tamamlanan ön 
tampon tasarımıyla araç gövdesindeki hava akımını optimize ediyor. 
Çamurluklar off-road kullanımında, uzun süspansiyon yollarından ve 
devasa lastiklerden zarar görmeyecek şekilde tasarlanıyor. Yan 
basamaklar asfalt dışı yollarda oluşması muhtemel kum, çamur ve kar 
spreyini önlemek üzere tasarlanıyor. 
    Konforlu iç tasarım ve üstün fonksiyonellik çözümleri
    Ford Performance DNA yaklaşımı kaliteli işçilik, uyumlu renkler ve 
dayanıklı malzemelerle bezenen iç mekânda da kendini gösteriyor. 
Kaliteli deri ve süet karışımı koltuklar kullanılan malzeme ve 
uygulanan tasarımla vücudu sıkıca kavrarken özel çift katmanlı dolgu 
malzemesi hızlı off-road sürüşlerinde konforlu bir oturum sunuyor. 
    Gerçek bir yük taşıyıcısı olan Yeni Ranger Raptor, çeki demirine 
bağlı olarak 2.500 kg ile 4.635 kg arasında römork çekme kapasitesi 
sunarken 1.560 mm ile 1.575 mm ebatlarında kargo alanı bisikletten 
motosiklete ve jet skiye kadar birçok outdoor ekipmanını 
taşıyabiliyor. Kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı özel mekanizmasıyla 
yüzde 66 daha az güç gereksinimi ile bagaj kapağını kolayca açma ve 
kapama imkânı sunuyor. Yeni Ranger Raptor, ayrıca 850 mm (85 cm) ile 
sınıfının en iyi su geçiş derinliğini sunuyor.
    Yüksek verimlilik seviyesine sahip performanslı motor
     Yeni Ford Ranger Raptor’da Ranger Wildtrack modelinde de 
kullanılan bi-turbo 2.0 litre EcoBlue motor görev yapıyor. Bi-turbo 
versiyonda her iki turbo besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi 
için seri çalışıyor. Üst devirlerde küçük turbo devreden çıkarken 
büyük turbo yüksek güç üretimi için çalışmaya devam ediyor. Bu 
versiyon 213 PS güç ve 500 Nm tork üretiyor ve üretmiş olduğu gücü 
F-150 Raptor modelinde de kullanılan yeni 10 vitesli otomatik 
şanzımanla tekerleklere iletiyor. Daha geniş aralıklı oranlar ve 
şanzımanın değişen koşullara adapte olmasına izin veren gerçek zamanlı 
uyarlanabilir vites değişimleri gibi özellikler farklı sürüş 
koşullarında mümkün olan en iyi performans, yakıt verimliliği veya 
akıcı sürüş özelliklerini tesis etmeye yardımcı oluyor. Ford’un gerçek 
yaşam sürüş koşullarına göre tespit edilen verilerine göre bu versiyon 
8,9 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 233 gr/km CO2 emisyon salım değerine 
ulaşıyor.
    Zorlu arazi şartlarına meydan okuyan süspansiyon
    Zorlu arazi koşullarına meydan okumak için tasarlanan Ranger 
Raptor’da yüksek dayanımlı hafif çeliklerle güçlendirilmiş bir şasi ve 
yürüyen aksam kullanılıyor. Raptor’un gelişmiş süspansiyonu, Ranger 
XLT ile karşılaştırıldığında 150 mm daha geniş iz aralığı ve 51 mm 
daha yüksek mimarisi arazide konfordan ödün vermeden güvenli bir 
şekilde hızlı sürüşlere imkân tanıyor. Konuma Duyarlı Sönümleme 
özelliğine sahip FOX amortisörler, üstün arazi yetenekleri için yüksek 
sönümleme kuvveti ve daha yumuşak bir sürüş için daha düşük sönümleme 
kuvveti sunuyor. Ön süspansiyon yolu yüzde 32 artırılırken arka 
süspansiyon yolu ise yüzde 18 arttırıldı. Yüksek performanslı 63,5 mm 
çapında amortisörler, çıkıntılı ön amortisör kuleleri ve alüminyum 
kontrol kollarıyla destekleniyor. Yeni coilover tipi arka süspansiyon 
özel bağlantı sistemi sayesinde çok küçük yanal hareketlerle Raptor’un 
arkasının yükseltme ve alçaltma imkânı sunuyor. 
    En iyi performans için farklı sürüş modları
    Farklı zemin koşullarında mümkün olan en iyi performansı sunmak 
için  Baja, Spor, Çim, Çakıl, Kar, Çamur Kum, Kaya ve Normal olmak 
üzere farklı sürüş modları ile Arazi Yönetim Sistemi devreye giriyor. 
Devrilme Önleme Fonksiyonu ve Elektronik Stabilite Kontrolü içeren 
Ford Stabilite Kontrolü, Römork Salınım Kontrolü, Yokuş Kalkış 
Desteği, Eğim İniş Kontrolü ve Yük Uyarlama Kontrolü gibi elektronik 
sürüş destek sistemleri sürüş güvenliğini destekliyor.
    Ford’un sesli komut veya sekiz inçlik dokunmatik ekran üzerinden 
kaydırma veya dokunma hareketleriyle kullanılan SYNC 3 iletişim ve 
eğlence sistemi Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğu ile 
yolculukları keyfe dönüştürüyor. 8 inçlik dokunmatik ekran müzik 
içeriklerinden navigasyona kadar zengin bağlanabilirlik ve multimedya 
içeriği sunuyor. 
    Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
    http://www.foreks.com
    http://twitter.com/ForeksTurkey