Hyundai 3 yeni model için düğmeye bastı

17.09.2017 12:34

Son güncelleme : 18.09.2017 09:23

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, "Bir taraftan kapasite artışı, bir taraftan da yeni modellerle ilgili çalışmalar yapılıyor. 2020`den sonrası için katma değer yaratacak 3 model üzerinde çalışıyoruz. i10 ve i20`nin yeni nesli, i20`den türev SUV ve bir de Sedanı değerlendiriyoruz. Bunların olma ihtimali yüksek" dedi.



AA

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı  Ali Kibar, bir taraftan kapasite artışı, bir taraftan da yeni modellerle ilgili  çalışmalar yapıldığını belirterek, "2020'den sonrası için katma değer yaratacak 3  model üzerinde çalışıyoruz. i10 ve i20'nin yeni nesli, i20'den türev SUV ve bir  de Sedanı değerlendiriyoruz. Bunların olma ihtimali yüksek." dedi.

67. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda AA muhabirinin sorularını yanıtlayan  Kibar, yerli otomobil, otomotiv sektöründe son trendler, markanın yeni  yatırımları ve üretmeyi planladığı son modellere ilişkin bilgi verdi.

Kibar, mevcutta tam kapasite ile çalıştıklarını ancak bunu yakın  zamanda artırmak için çalışmalara başladıklarını aktararak, söz konusu artışı  sağlamak için ara otomasyon ve yatırımlar yapacaklarını söyledi.

SUV üretimiyle ilgili değerlendirmelerinin olduğunu anlatan Kibar,  "Türkiye'deki tesislerde, mevcut model dönemi bitişinden sonra tabii ki yeni bir  programı dahil etmek icap ediyor. Tesislerin hiçbir şey üretmeden durması söz  konusu değil. Bu süreçte mevcut kurulu kapasitemizi bir miktar daha artıracağız.  Bu artışla ilgili rakamların rötuşları yapılıyor. Mevcut kapasitemiz 245 bin. Bu  rakamı biraz daha yukarı çekeceğiz. Tam 300 bin olmayabilir ama maksimizasyonu  yapmaya çalışıyorlar. Bu rakam da herhalde yıl sonunda belli olur." diye konuştu.

Kibar, yatırımlar konusunda istişarelerin devam ettiğini vurgulayarak,  bazı kararların alınmasında hükümetin destek ve katkısına ihtiyaç  duyabileceklerini dile getirdi.

Otomobil sektöründe herhangi bir yatırımın 100 milyon avrodan  başladığından bahseden Kibar, şunları kaydetti: "Bunları (ara otomasyon ve yatırımlar) artık rutin görüyoruz.  Türkiye'de kurulmuş üretim yapan bir tesis olarak, sadece bizim için değil her  marka için yenileme yatırımları artık bir rutin. 5-6 senede bir modeli tamamen  yeni bir jenerasyona aktarıyorlar. Herkes aynı trendde. Hangi markanın ne zaman,  hangi ürünü devreye aldığını ölçümleyin, 5-6, maksimum 7 yılda bir olduğunu  göreceksiniz. Ondan sonra yepyeni bir nesle geçilir. Bunu her marka ayakta  kalmak, rekabetçi ortama ayak uydurmak için yapmak durumunda. Biz de ürünler  olarak bakıyoruz ve daha dengeli bir ürün portföyüne gitmeyi arzu ediyoruz. Bir  taraftan kapasite artışı, bir taraftan da yeni modellerle ilgili çalışmalar  yapılıyor. 2020'den sonrası için katma değer yaratacak 3 model üzerinde  çalışıyoruz. i10 ve i20'nin yeni nesli, i20'den türev SUV ve bir de Sedanı  değerlendiriyoruz. Bunlarla ilgili çalışmalarda Kore'nin kararlarını bekliyoruz.  Bunların olma ihtimali yüksek. Yeni motor çalışmaları ve trendler içinde her  zaman öncüler içinde olacağız."

Hyundai'nin 2020 yılında dünya genelinde 15 değişik ürün lanse  edeceğini belirten Kibar, elektrik, hibrit, hidrojen ve otonom sürüş dahil olmak  üzere tüm yeni trendlere yönelik çalışmalar yürütüldüğünü dile getirdi.

Kibar, "i10 üretimine devam edecek misiniz? Bunun haricinde 3 model mi  olacak?" sorusu karşısında da "Bizim hat üzerindeki donanımımız aynı anda 4  değişik aracı üretebilir. Bizde bu altyapı mevcut. 4 ayrı modeli aynı anda sıralı  olarak üretebiliriz. Dolayısıyla üretim bantlarımızda sorun yok, 4 ürün de  koyduğumuz zaman hattan çıkar." ifadelerini kullandı.

Hyundai i10 modelinin 2020'de yenileneceği, daha sonra muhtemelen 5  kapılı hatchback üretiminin başlayacağı bilgisini veren Kibar, SUV modelinin  pahalı bir ürün olmasından dolayı daha ekonomik, rekabetçiliği ve pazarda  etkinliği olan modellere yönelik de çalışmalar yürütüldüğünü söyledi.

Kibar, "Yatırım yapılacak, yeni model gelecek ama B-SUV segmentinden  KONA olup olmayacağı, hangi model olacağı daha belli değil diyelim mi?" sorusuna  yönelik de "Evet, KONA benzeri ürün demek daha doğru." değerlendirmesini yaptı.

"BİR ŞARJA YARIM SAAT POMPADA BEKLENMEZ"

Ali Kibar, yerli otomobille ilgili belli bir yön alındığını  belirterek, kendilerinin de işi alan firmanın talepte bulunması durumunda  donanım, koltuk, iş ve tasarımla ilgili konularda destek olabileceklerini  söyledi.

Yerli otomobille ilgili sürecin ilgili bakanlık ve Türkiye Odalar ve  Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu nezdinde yürütüldüğüne  işaret eden Kibar, "Konuyla ilgili kararların ne doğrultuda olduğunu, onların  yönlendirmesi daha doğru olur. Bizlerle de istişare edildi. Biz yerli otomobil  projesiyle ilgili üzerimize ne görev düşerse her zaman yardımcı oluruz.  Tüketicilerin yerli üretilen araçları tercih etmesi, sektöre ileriye yönelik  kararlarda olumlu katkılarda bulunacaktır." ifadelerini kullandı.

Kibar, elektrikli otomobil üretiminde altyapı ve mevzuat  düzenlemelerinin önemine işaret ederek, "Dönemsel olarak trendlerin elektrikli  otomobile doğru gitmesi durumunda, format buna uygun bir şekilde oluşturulabilir.  Öte yandan içten yanma motor teknolojisi daha kendinin nihai noktasına gelmedi.  Hala en güvenilir, en rahat ve en ekonomik çözüm yolu içten yanmalı motorlar  teknolojisi ve bunların ürünleri. Emisyon oranlarına olan hassasiyetlerden dolayı  belirli ülke ve coğrafyalarda kademeli olarak sıfır emisyona doğru gidiş trendi  var. Esasında sıfır emisyonda da teknik olarak hepsi temiz enerjiden elde edilen  elektrik değil." diye konuştu.

Akaryakıt istasyonlarında elektrikli araçların hızlı şarj  edilebilmesine ilişkin sistem ve altyapının geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan  Kibar, şunları kaydetti: "İnsanlar bir şarja yarım saat pompada beklemez. O zaman pompa  istasyonlarında araçların yığılması olur ve hizmet verebilme kabiliyetlerini daha  farklı yönlendirmeleri icap eder. Öte yandan ortak alanlarda elektrik ve şarj  hadiselerini, binalardaki yönetmelikleri düşünün. Genel giderlerde kişilerin  araçlarına çıkan elektrik şarjı olmaya başlayacak. Elektriği nereden alırsan,  para oraya kesilecek. Bütün mevzuatlarda düzenlemeler icap eder. Ortak alanlarda,  apartman mahallinde böyle bir şarjı kullanan var, kullanmayan var. İtirazlar  olur, sorunlar çıkar. Bütün bu mevzuat düzenlemelerinin çözüme kavuşturulması,  hacmin buna dönüşüyor olması lazım."

Kibar, elektrikli araç üretiminin yan sanayide oluşturacağı işsizlik  sorununa yönelik de "Yan sanayiye entegre çok zor değil. İşsizlikler olacaktır  tabii. Bu ayrı konu. Bununla ilgili benim önerim, her bir robot kaç çalışanı  işinden ediyorsa yıllık o robotun yaptığı iş için vergi almak lazım. Devletin, bu  vergiyi tahsil ederek işsiz kalanlara destek olması lazım." dedi.





17:3691.235
Değişim :  0,09% |  78,37
Açılış :  91.226  
Önceki Kapanış :  91.157  
En Yüksek
91.846
En Düşük
90.695