KOBİ`lere 351 milyon lira KOSGEB desteği

25.01.2016 11:09

Son güncelleme : 25.01.2016 12:03

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık "Geçen yıl 38 bin KOBİ ve girişimciye, KOSGEB aracılığıyla 351 milyon lira destek sağlandı" dedi.



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, geçen yıl 38 bin KOBİ ve girişimciye Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) aracılığıyla 351 milyon lira destek sağlandığını belirterek, "Bu miktarın 160 milyon lirası genel destek programı, 126,5 milyon lirası girişimcilik desteği, 54 milyon lirası Ar-Ge, inovasyon ve endüstriyel uygulama destek programı, 8 milyon lirası güç birliği destek programı ve 2,5 milyon lirası da KOBİ proje destek programından oluştu" dedi.Işık, KOSGEB desteklerine ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin geldiği noktada girişimci ve KOBİ'lerin büyük payı olduğunu bildirdi.

Işık, bakanlığın Girişimci Bilgi Sistemi verilerinde de KOBİ'lerin ihracattaki ve gelir artışındaki rolünün net olarak görüldüğüne dikkati çekerek, "İhracatımızı 500 milyar dolar seviyesine, milli gelirimizi 2 trilyon dolara KOBİ'lerimiz taşıyacak. KOSGEB aracılığıyla KOBİ'lere sağladığımız destekler, katlanarak artacak" diye konuştu.Geçen yıl 38 bin KOBİ ve girişimciye KOSGEB aracılığıyla yaklaşık 351 milyon lira destek sağlandığına işaret eden Işık, "2015 yılında KOBİ'lere verilen bu miktarın 160 milyon lirası genel destek programı, 126,5 milyon lirası girişimcilik desteği, 54 milyon lirası Ar-Ge, inovasyon ve endüstriyel uygulama destek programı, 8 milyon lirası güç birliği destek programı ve 2,5 milyon lirası da KOBİ proje destek programından oluştu" ifadesini kullandı.

"HEDEF, YENİLİKÇİ VE REKABETÇİ KOBİ SAYISINI YÜKSELTMEK"

Ülkedeki girişimci havuzunu büyütmek ve daha fazla işletmenin kurulmasını sağlamak istediklerini vurgulayan Işık, çoğalan desteklerle yenilikçi ve rekabetçi KOBİ sayısını yükseltmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Destek çeşidi ve miktarlarının arttığına değinen Işık, bütçede KOSGEB'e ayrılan her bir kuruşu dahi girişimcilere, işletmelere ve KOBİ'lere aktaracaklarını bildirdi.

Bakan Işık, işletmelerin niteliğini yükseltmeye odaklandıklarını belirterek, KOBİ'lerin seviyesini yükseltmenin en önemli öncelikleri olduğunu ifadesini kullandı.

Güçlü KOBİ'ler olmadan güçlü bir ekonomi inşa edilemeyeceğine işaret eden Işık, desteklerle KOBİ'lerin gücüne güç katmaya devam edeceklerini söyledi.

Işık, sağlanan desteklerin yerinde kullanılmasının önemine işaret ederek, bu bağlamda KOSGEB'in, ucuz finansman kaynağı olarak görülmesini istemediklerini de kaydetti.

 





17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66