O ülkede benzinli araç yasaklanıyor!

06.06.2016 15:27

Son güncelleme : 07.06.2016 10:13

Norveç, 2025 itibarıyla benzin ile çalışan otomobil satışını yasaklıyor.



Norveç, dünyanın en ekolojik ülkesi olma yolunda oldukça önemli bir kararı hayata geçirmeye hazırlanıyor. NTV'nin haberine göre ülkede 2025'te fosil yatıkla çalışan tüm otomobillerin yasaklanması planlanıyor.

Siyasi partilerin, 2025’ten itibaren benzinle çalışan otomobillerin yasaklanması yönündeki kanun tasarısı konusunda büyük oranda uzlaştıkları belirtildi. Buna göre 2025'te Norveç'teki tüm araçlar yeşil enerjiyle çalışacak.

Benzin ve dizelle çalışan otomobillerin yollara çıkmasına izin verilmeyecek.

Dünyanın en büyük petrol ihracatçılarından biri olan Norveç'un bu kararı alması dikkat çekiyor.

Ülkede halen otomobillerin yüzde 24'ü elektrikle çalışıyor. Norveç ayrıca, yenilebilir enerjiyi en fazla kullanan ülkeler arasında.

Elektrik üretiminin yüzde 99'u hidroelektrik santrallerinden karşılanıyor. Rüzgar enerjisi kapasitesinin de 2020'de üç katına çıkarılması hedefleniyor.

Ayırca, 2019'da da tüm özel araçların başkent Oslo'ya girişinin engellenmesi gündemde. Böylece kentin havasının daha temiz tutulması planlanıyor. 





17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66