Pegasus Müşteri Deneyim Merkezini İzmir’de açtı
		
			29.07.2019 06:25
			
			
		 	
	
		
			
 
			
		
		    Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, çağrı merkezleri sektörünün 
en hızlı büyüyen şirketi Webhelp ile İzmir’de 200 kişiye istihdam 
yaratan yeni 'Müşteri Deneyim Merkezi'nin kapılarını açtı. Müşteri 
deneyiminde en iyi olma hedefiyle yatırımlarına devam eden Pegasus, 
Webhelp İzmir Operasyon Merkezi’nde sesli hizmetlerden sosyal ve 
dijital kanallara kadar kişiye özel ayrıcalıklı bir deneyim sunuyor.
    Pegasus CEO’su Mehmet Nane, Webhelp Türkiye CEO’su Metin Tarakçı, 
Pegasus Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk ve Pegasus Müşteri 
Deneyimi Müdürü Demet Yarkın’ın katılımı ile İzmir Gaziemir’de 
gerçekleşen açılışta konuşan Nane, Webhelp ile yaptıkları 
işbirliğinden duydukları memnuniyeti aktararak çalışanlarla keyifli 
bir gün geçirdi. 
    Hedef İzmir’de 2,500 kişilik istihdam 
    Dünya genelinde 35 ülkede 50 binden fazla çalışanı bulunan 
Webhelp’in Türkiye CEO’su Metin Tarakçı: “Bugün 4 binden fazla 
çalışanımız ile alanında lider pek çok ulusal ve uluslararası markaya 
hizmet veriyoruz. Pegasus’la imza attığımız bu işbirliği ile İzmir 
Gaziemir’deki operasyon merkezimizde 1000’i aşkın kişiye iş imkanı 
sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde ise İzmir’de 2,500 kişiye iş imkanı 
yaratmayı hedefliyoruz” dedi. Webhelp olarak Türkiye’de İstanbul, 
İzmir, Yozgat, Bingöl ve Van olmak üzere 5 ildeki 7 operasyon 
merkeziyle hizmet verdiklerini belirten Tarakçı, “Pazarda rekabete 
devam eden istikrarlı duruşumuz ile Webhelp olarak akıllı yatırımlar 
yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu. 
    Mutlu müşteri için mutlu çalışan 
    Merkezi Fransa’da bulunan Webhelp’in tüm dünyada başarıyla 
uyguladığı yeni iş modellerini Türkiye’ye taşıdıklarını belirten 
Tarakçı, “Temel inancımız ve mottomuz: Mükemmel bir çalışan deneyimi 
yaşatmadan, mükemmel bir müşteri deneyimi yaratamazsınız. 
Çalışanlarımızı mutlu etmek ve bağlılıklarını sağlamak için birçok 
aksiyon alıyoruz. Müşterilerimize en iyi hizmeti sunmanın, iyi bir 
çalışan deneyimiyle gerçekleştiğini düşünüyoruz. Pegasus ile olan 
çalışmamızda da bu motto ile hareket ettik ve tüm altyapıyı bunun 
üstüne kurduk. Pegasus’un müşteri deneyiminde en iyi olma hedefinin de 
ancak böyle gerçekleşebileceğine inanıyoruz” dedi. 
    Sektörün 2019 istihdam hedefi 112 bin kişi 
    Pazar büyüklüğü 6,2 milyar TL’ye ulaşan çağrı merkezi sektörünün, 
Türkiye gibi genç nüfusa sahip bir ülkede hızla büyüdüğünü belirten 
Tarakçı şunları kaydetti, “Geçen yılın rakamlarına göre toplamda 108 
bin kişiye iş imkanı sunan sektörün, 2019 yılı sonuna ilişkin istihdam 
öngörüsü ise toplamda 112 bin kişi. Webhelp olarak bu yıl 4 yeni 
global marka ile yaptığımız işbirliği ile bu hedefe katkı sunduğumuza 
inanıyoruz.” 
    2019 ciro hedefi 300 milyon TL 
    2017 yılında 115 milyon TL, 2018 yılında yaklaşık 175 milyon TL 
ciro ile organik olarak yüzde 50 büyüdüklerini kaydeden Tarakçı, 
Webhelp olarak 2019 yılını ise organik ve inorganik olmak üzere yüzde 
70 büyüyerek 300 milyon TL ciro ile kapatmayı öngördüklerini dile 
getirdi. 
    Çalışanların yüzde 61’i kadın 
    Webhelp’in Türkiye operasyonundaki çalışanların yaş ortalaması 25 
iken, bunların yüzde 45’i üniversite mezunu. Webhelp olarak kadın 
istidamı konusuna önem verdiklerini dile getiren Tarakçı, Türkiye’deki 
4 bin çalışanımızın ise yüzde 61’ini kadınlar oluşturuyor. Kadınların 
iş hayatında daha fazla yer almasını her zaman destekliyoruz” şeklinde 
konuştu. 
    “Webhelp olarak her ay ortalama 15 milyon çağrı yanıtlıyoruz” 
    İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda istihdama katkı sağlayarak 
sürdürülebilir büyümenin kolay olmadığının altını çizen Tarakçı şöyle 
devam etti: “Çağrı Merkezi sektörüne baktığımızda, ‘2018 yılını en 
hızlı büyümeyle tamamlayan’ şirket olduk. Temelde geleneksel bir 
yöntemle çağrı kanalı üzerinden hizmet verirken aynı zamanda e-mail, 
sosyal medya, chat gibi günümüzün tercih edilen dijital kanalları 
üzerinden de müşteri iletişimini güçlü ekiplerle yönetiyoruz. Her ay 
toplamda 15 milyar çağrı yanıtlıyoruz.”
    Metin Tarakçı, “Hepimiz zaman zaman ekonomik koşulların 
zorluğundan yakınabiliyoruz ancak diğer taraftan Türkiye, önünde çok 
fazla fırsatların olduğuna inandığımız, çok genç, güçlü ve güzel bir 
ülke. Webhelp olarak ülkemizin geleceği için her zaman verimli 
çalışarak büyümeye devam edeceğiz. Tüm odağımızı bu konuya verdik ve 
böyle düşündükçe de fırsatların bizi bulduğuna inanıyoruz. Bu sayede 
hem büyüyor hem de ülkemize bu alanda katkı sağlamaya devam ediyoruz” 
diyerek sözlerini tamamladı.  
    Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
    http://www.foreks.com
    http://twitter.com/ForeksTurkey